On ens falta gent?
Donten ni Warau
Neteja
Edició

Blue Sky Complex
Edició

Platinum End
Reforç edició

Si vols agafar alguna d'aquestes feines o qualsevol altra, uneix-te al fansub!

Vull fansubejar!
Últimos temas
» Traduir Novel·les Visuals
Dl 06 Nov 2017, 21:09 por rasalaghe

» [Manga] Eyeshield 21 - 121
Dt 24 Oct 2017, 10:47 por Shruikan

» [Manga] Somrient sota el cel ennuvolat 04
Dg 22 Oct 2017, 12:18 por Minamino Shuuichi

» [Manga] Eyeshield 21 - 120
Dv 20 Oct 2017, 11:01 por Shruikan

» Reestructurant LlPnF!
Dt 17 Oct 2017, 18:48 por victorpvadell

» Jo també vull ajudar!
Dg 15 Oct 2017, 15:02 por surreak

» [Manga] Eyeshield 21 - 119
Dg 15 Oct 2017, 12:13 por Shruikan

» Vull ajudar
Ds 14 Oct 2017, 18:08 por shira-chan

» One Piece Film Gold
Dj 12 Oct 2017, 19:07 por lizgon

Proposta

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

Proposta

Missatge  Al-Vhandrel el Ds 04 Des 2010, 15:45

Bon dia a tots.

Tenia una proposta a fer. Ara durant aquests ultims mesos em rebut forces membres al fansub alguns amb d'ells tenen ganes de colaborar activament.

La proposta va dirigida a ells, seria crear projectes especials per als que acaben d'entrar. Per tal de que aixi es familiaritzin amb les tecniques que fem servir, i el com ho fem, (ja sabeu tot aquest proces de creacio de projectes).

Ho ilustraré amb un exemple: Suposem que el projecte per els nouvinguts es DB-kai. Aleshores una persona interessada en fer animes entra al foro, anomenaré X, aleshores a X se'l activa en forma blava, i inmediatament se li suggereix que comenci amb el projecte de DB-kai per tal d'apendre els aspectes tecnics que vol desenvolupar (traduccio, correccio, compilacio....). Aleshores X accepta les condicions i treballa dins el projecte. Despres d'uns quants caps. X ha dominat les tecniques i ja està preparat per entrar en nous projectes activament.

La idea es pot extendre a altres versions, mangues o animes. Què us sembla?
Al-Vhandrel
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1742

Tornar a dalt Ir abajo

Re: Proposta

Missatge  shira-chan el Ds 04 Des 2010, 16:19

Comentaré el meu punt de vista Wink

Quan algú comença a fer coses de fansubeig de manga que no ha fet mai li solem recomanar que faci un One Shot. Per què un One Shot? Doncs primer, perquè els valorem molt, i després, perquè es poden publicar i tancar el projecte un cop fets.

No fem el mateix amb els animes, tot i que podríem fer-ho buscant curts o OVes.

La idea d'un projecte pels novells, potser no he acabat d'entendre què volies dir, Al, corregeix-me si m'equivoco, però m'ha semblat entendre que proposes un projecte on només hi treballin novells i un cop han après a fer les coses (que considero que amb un capítol n'hi ha prou, no en calen 5, però allà cada persona) el deixin i facin un projecte fet i dret. Llavors, aquest projecte, no es publicaria? O sí?
Si es publica, problema perquè només es publicaran capítols quan tinguem alguna reincorporació que hagi d'aprendre coses i li calgui provar amb un capítol de prova. Vaja, que el projecte es publicarà MOLT irregularment.
Si no es publica, també hi veig un inconvenient, i és que quan entres en un fansub, et mola veure la teva primera feina publicada. Normalment la primera feina és la que costa més, vas insegur... etc. Crec que si privem al novell de veure la seva feina publicada després d'un esforç així, podem perdre gent entusiasta.

Així doncs, la proposta m'agrada, però hem de trobar projectes que amb la contribució del novell quedin fets i tancats i que es puguin publicar.

Per cert, novell no vol dir acabat d'arribar. Si algú que sempre ha estat fent un tipus de cosa ara en vol aprendre una altra, sempre pot provar amb una obra curta. De One Shots n'hi ha la tira de genials. Ara tocaria trobar cosetes d'animació curtetes...

TCANMVK-La mestressa

Nombre de missatges : 9953
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Al-Vhandrel el Ds 04 Des 2010, 17:53

La idea és que la persona que no ha traduit mangueso animes pugui apendre de forma activa.

A més a més, tenia en ment que en els projectes que deixen inactius o en espera, (no tots) podriem ficar gent nova per
començar a apendre coses, per tant no caldrien animes o mangues curts per preparar la gent, podriem anar traiem caps, d'aquestes series. Llavors els directors de porjecte serien persones del fansub (si la idea prospera m'agradria ser-ho) dels porjectes dedicats a apendre i colaborarien omplint els forats necessaris per tirar el caps endavant sempre que fos necessari.

Aixi podriem matar dos ocells d'un tret, per una banda el nombre de porjectes inactius s'activaria i per altra banda la gent podria apendre coses noves activament.

Seguint amb l'exemple de DB-kai, imaginem que X nomes vol traduir, doncs el director del projecte si ho veu necessari faria de corrector i compilador alhora, per poder treure el cap.
Al-Vhandrel
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  shira-chan el Ds 04 Des 2010, 18:47

Al... però per ser tu cap d'un d'aquests projectes hauries de saber fer tota la resta, pel que has dit, no? De saber-ho fer tot m'atreviria a dir que només en sabem en Surreak, jo i en Natsu (i amb les nostres limitacions). Essent un treball en equip com és, no cal que tothom sàpiga fer de tot. Està molt bé que tradueixis FT (o algun altre anime, si vols) no anem sobrats, de traductors d'anime, tampoc cal que aprenguis a fer gaire res més, si no vols. I nosaltres tres, no tenim més temps per portar projectes que ni seran actius del tot...

TCANMVK-La mestressa

Nombre de missatges : 9953
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  surreak el Ds 04 Des 2010, 18:51

Em sap greu, però hem de declinar la proposta, per no encaixar dins de la forma de treball de Lluna Plena no Fansub. No ens convé (ni ho volem fer), imposar un període de proves a la gent que entri de nou, perquè cadascú és diferent. Hi ha gent que entra nova, però que ja té experiència en el fansubeig, i d'altra gent que comencem absolutament des de zero. No podem fer passar un peatge a tothom per veure si es mereixen entrar o no, o fer-los passar un "període de proves" per a què aprenguin a fer les coses. Hem de ser personalitzats, de manera que abordarem cada cas per separat, i amb totes les implicacions que això comporta.
Els projectes també s'han de tenir en compte com a entitat. No podem destinar projectes per a ser utilitzats com a conillets d'índies pels nous, ja que seria tractar sense carinyo els projectes i la gent nova.
Lluna Plena no Fansub no tindrà períodes de proves ni directors dels nous, perquè no ho creiem convenient. Els administradors serem que decidirem què necessita fer cadascú, serem qui aconsellarem a cadascú una feina o una altra segons el que creiem que poden fer (o que poden aprendre a fer), etc. No us preocupeu, perquè tant la shira-chan com jo us ajudarem en el que faci falta, i us donarem un cop de mà a l'hora de triar projecte, segons el criteri més profitós per a Lluna Plena no Fansub i els seus integrants, que sou vosaltres.

surreak
Cabdill
Cabdill

Nombre de missatges : 7364
Ubicació : Alabasta

http://llunaplenanofansub.forosactivos.net

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Al-Vhandrel el Ds 04 Des 2010, 20:38

Bueno la idea de la proposta crec que és bona, s'ha de mirar amb bons ulls Twisted Evil

Jo quan penso amb la proposta, no penso en educar, guiar, seleccionar... penso més habiat en integrar a la persona dins el grup. Llavors fixat que a dalt he triat la paraula suggerir i entre totes les paraules aquesta en especial le triat cuidadosament. El tema és bé una persona nova, que ens ha seguit... i s'incorpora al grup llavors se li proposa la possibilitat de participar en un projecte per tal que pugui desenvolupar les tecniques (per exemple un porjecte dels que estan en suspensio) i/o lleguir-se els manuals.

La cosa està en buscar una forma alternativa per que els que no en sapiguen puguin apendre les coses. Més habiat ho entenc com ampliar el ventall de possibiltats, adaptar-nos a la gent que ens pot arribar. Com has dit hi ha gent de tot, llavors perfectament hi pot haver gent a la qual aquesta via els hi resulti favorable.

Respecte als projectes pensava en els projectes en suspensio, per que, ja posats se'ls hi podria donar empentetes.
Al-Vhandrel
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Veure tema anterior Veure tema següent Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum