MP4 lleuger a 1080p Full HD

Veure tema anterior Veure tema següent Ir abajo

MP4 lleuger a 1080p Full HD

Missatge  Intervención el Dc Nov 14, 2012 10:03 am

Bé, abans estava comentant-li a en Cano sobre el tema de renderitzar vídeos amb el Sony Vegas i això, i volia compartir amb vosaltres aquesta "setup" de configuració que bé, dóna molt bon resultat.

Aquest config consisteix en una gran qualitat d'imatge en molt poc (relatiu) espai.

Primer de tot hauriem de tenir el Sony Vegas Pro 11 o 12 (el 12 és el més nou), un cop el tenim, ens baixem els codecs que vénen en la descripció del vídeo que posaré més abaix.

També cal remarcar que pot arribar a renderitzar vídeos a una velocitat superior a la normal, cosa que fa que a vegades duri més el vídeo que el temps de renderitzat.

Vídeo:

http://www.youtube.com/watch?v=Q4ozVeZ_53U&feature=share&list=PLP32r1Kw-yHxXKMBt5DQShmlZ5xVh7vQn

Dew!
Intervención
AMVK-Vídeo
AMVK-Vídeo

Nombre de missatges : 3054
Ubicació : Barcelona

http://about.me/Intervencion

Tornar a dalt Ir abajo

Re: MP4 lleuger a 1080p Full HD

Missatge  Cano el Dc Nov 14, 2012 10:25 am

Dius que no et funciona el render per GPU? Quins components té el teu ordinador?
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Nombre de missatges : 834

http://myanimelist.net/profile/Cano

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Intervención el Dc Nov 14, 2012 10:28 am

Cano escrigué:Dius que no et funciona el render per GPU? Quins components té el teu ordinador?

Pff, ara no t'ho sabria dir, tinc 3 ordinadors.. el portàtil amb win8 que no serveix per gairebé res, el WinXP d'aquí i el bo a BCN, amb Win7 i cap em va el GPU xd, i això que la gràfica es d'1GB...

Intervención
AMVK-Vídeo
AMVK-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  bombillero el Dc Nov 14, 2012 10:54 am

Heretges! Res de versions lleugeres, mereixeu una mort lenta i dolorosa!

TCAVK-Anime

Nombre de missatges : 2000
Ubicació : Mataró

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Cano el Dc Nov 14, 2012 11:08 am

Haha, lleugeres... no exactament com s'entén dins de l'anime. Al tutorial mateix, crea un 1080p de 15 minuts que ocupa 450mb. O sigui que un capítol de 25 minuts el comprimiria a uns 700 mb amb qualitat excel·lent. Si baixes el bitrate que marca (diu 10.000.000, o sigui 10.000 kbps) pesarà menys, perdent qualitat és clar.
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Intervención el Dc Nov 14, 2012 11:28 pm

Sip, pero he de remarcar que aquesta setup es ideal per videos que es penjen a Internet, el mateix Coco comenta que amb el reproductor normal del PC es pot veure malament.
Intervención
AMVK-Vídeo
AMVK-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Cano el Dc Nov 14, 2012 11:36 pm

Bueno, això es degut a que o bé no utilitza el reproductor adecuat o bé que no té prou pc. Jo per experiència he vist que el millor reproductor, sens dubte és el Media player Classic que ja ve amb el pack de codecs K-lite Codec Pack. A mi el vlc s'encalla amb pel•lícules 1080p de 9 gb cap amunt. El reproductor de windows semblant.
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  eudald9 el Dc Oct 22, 2014 9:27 am

En efecto, només ressucitar momentaniament el post per dir que les versions lleugeres son *ehem* odiables i que sense dubte el Media player classic amb el klite codec es el millor de tots. Hala, l'enterramorts ja se'l pot emportar.
eudald9
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 186

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Cano el Dc Oct 22, 2014 11:44 am

Home, parlant de versions lleugeres... Es tot plegat molt relatiu. Quan comprimeixes un vídeo normalment li assignes un valor, un "quantizer mitjà", que defineix el nivell de qualitat que vols que tingui.
Analitzant per internet als investigadors que estan desenvolupant contínuament els códecs (h264), un Q=23 és el més recomanat en quant qualitat/pes.

El h264 li va com l'anell al dit a l'anime, per què són tot imatges estàtiques i colors plans. Això amb el mecanisme del h264 és comprimeix un OU.

Si algú li interessa, a grans trets funciona així:
H264:
Un Frame, és un fotorgrama. Una imatge. El h264 té diferents tipus de Frames: "I", "p" i "b":

Descrivint com treballa, posem un exemple d'un vídeo que és un fons estàtic blanc i una pilota negra que creua la pantalla.

1. Frame "I": Una foto JPG tal qual, dividida per "blocks" segons el contingut. En el nostre cas serà tot de blocks {blanc} repetits durant tot el fons, i uns quants blocks {negre} representant la pilota.
2. Frame "p": La pilota s'ha mogut 2 cm. No torna a generar una imatge. Agafa els blocks anteriors {negre} i els mou 2 cm.
3. Frame "b": Igual que el p, només que pot contenir informació del futur. 2 cm més.
4. Frame "b": 2 cm més.
5. Frame "b": 2 cm més i desapareixerà de la pantalla. Moment el qual, al pròxim frame, canviarà d'escena a mostrar un paisatge.
6. Frame "I": Foto JPG del paisatge, i nous blocks.

Què m'he estalviat aquí? un ou. Si posessis una imatge JPG a cada frame, assumint que pesa 1mb, aquest curt video de 6 fotogrames pesaria 6Mb.
Però què pesa aquí al h264?:

1. I 0.5 MB (I eso? no pesava 1MB? Sí! però no es tot color blanc i una pilota negra? La imatge es divideix en blocs segons el color, i en zones iguals, hi posa el mateix block.)
2. p 100 kb (informació dels "vectors de velocitat", que desplaçen els blocks aquests {negre} de la pilota, i els {blancs} que s'aparten del recorregut de la pilota i s'hi tornen a posar després.
3. b 20 kb (tenen menys info que els p)
4. b 20 kb
5. b 20 kb
6. I 0.7 MB (assumim que el paisatge és complex, xD)

Total= 1.36 Mb, No està mal eh. Doncs imagina't un anime. Veuràs el mateix.

-Colors Sòlids = Blocks iguals en els frames "I" = estalvi brutal en Frames "I".
-Imatges estàtiques/moviments molt marcats = vectors de velocitat (mateixos blocks que es mouen sense canviar) = més Frames p i b = molt menys pés.

Dius, "No m'ho crec" jaja, t'ho ensenyo:

És una escena en que la càmara es desplaça de baix cap a dalt. Podeu veure els blocks (quadres) en tota la imatge, i línies vermelles verticals (vectors) (cap a on es desplaçaran aquells blocs).
És un Frame "p" aquest. Podeu notar a la finestra groga, com l'"stream" del video està compost per uns frames I (que pesen molt -> molt alts) i entremig de P i b, els quals pesen molt més poc.

Ja haureu deduït, que hi haurà un Frame I per a cada "canvi brusc d'escena". Cada cop que hagi de regenerar els blocks, posarà un Frame I.
I de fet, per reproduïr el video SEMPRE necessitaràs començar per un Frame I, per després anar jugant amb els blocks d'aquests als P i b seguents.
D'aquí que a vegades notes com no pots posar el cursor del reproductor allà on vols. A vegades es molt tossut, i començarà sí o sí per uns punts definits. Si ho analitzes, veuràs que aquells punts coincidiràn amb "canvis d'escena". Són frames I.

És d'aquesta manera el perquè tenim vídeos 720p de 25 minuts a 250MB. Tot i que no ho sembli, per a imatge real és impensable tant poc pés. Normalment seria prop de 1GB.
Els valors de quantizer (qualitat) en anime [contra menys valor, més qualitat], es redueixen a:

Q=14 /16 -> per a RAW. menos Q és inapreciable
Q=18 -> Versió BD per guardar bona.
Q=21 -> Molt bona relació pes/qualitat
Q=25 amunt -> Perds bastanta qualitat...

Em consten versions fins a Q=27... Serien aquelles de 90 mb por capitulo (25 dels cuals és audio, 65 mb..). Francament són una xapussa... Una sèrie de 13 capítols a Q=18 et pot ocupar 300 mb per capitol... Com a molt. Li cap a un DVD de sobres. A Andorra per 37 euros tens 100DVDs.

De fet, Steins l'he fet a Q=18 / 19, de manera que cabessin tots 24 + especial dins 1 sol DVD. Està ajustat d'estranquis jeje.
Em podeu dir... aquests de 160 mb de Steins són massa baixos, això roça el lleuger. Bé, ja ho he dit: Q=18,5. El h264 m'ha donat 165 MB. No li ha calgut més.

Forçar-lo a treure vídeo de 300 mb seria equivalent a assignar-li una Q=15, potser. I potser al següent capítol, hi haurà molts més canvis d'escena (molts frames I), i forçar-lo a 300 mb altre cop, equivaldrà a una Q=23... La qualitat serà descompensada. Aquest "Forçant" se li'n diu 2pass. Usar Q definides se li'n diu CRF mode. I això ho decideixes al meGUI.

Sobre el Media player classic, es clar. És sinònim de tenir tots els còdecs originals posats al PC i usar-los al 100% amb el MPC-HC.
VLC? bé, per a aquells que volen les coses més fàcils també va bé.

I bé, tot i que ningú s'ho llegeixi, m'aborria... Parar-me a estudiar coses d'aquestes per tal de millorar les compressions m'encanta (quan tinc temps lliure...).

--------------

Ah, i recalco que tot això que he parlat és, amb diferents noms: H264 / AVC / MPEG-4 part 10.
És el vídeo. Les imatges en moviment. Després això ho poses dins un "Contenedor", el qual pot ser Mkv (Matroska) o mp4 (altrament MPEG-4 Part 14), i on a dins, a part del vídeo, anirà l'audio(s), subs, capitols, fonts, etc, etc.
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Al-Vhandrel el Dc Oct 22, 2014 6:46 pm

Molt interessant Cano el comentari. He aprés coses que no sabia.
Al-Vhandrel
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1742

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Intervención el Dc Oct 22, 2014 10:23 pm

Vatúa l'olla Cano, en saps un niu!
Intervención
AMVK-Vídeo
AMVK-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  eudald9 el Dc Oct 22, 2014 11:34 pm

T'has descuidat de comentar lo de 10 bits i 8 bits Razz jo m'ocupo d'encodejar al meu fansub i acustumo a fer servir CRF 17.5 o 18 pels animes normals. 17 si pesa massa poc. Jo pero no faig servir el megui, utilitzo el cmd directament. Ara be, tot aixo teorica no ho sabia, gracies xD
eudald9
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Cano el Dj Oct 23, 2014 3:55 am

Home, m'he deixat un fotimer de coses i paràmetres... És un exemple molt molt bàsic. Darrere això hi ha una pila de teoria més, que inclús jo em falta molt per aprendre.

Des de diferents profunditats de colors com dius,
-les configuracions de frames IDR (un altre tipus de Frame I), [key-int][no-scenecut]
-diferents tipus de frames b (que cal aprendre per entendre lo del b-pyramid),
-els frames de referència empleats per les prediccions de vectors,
-què son els nivells i per a quins dispositius estan destinats,
-Anàlisi i limitacions del buffer [vbv]

Però el més important és buscar, estudiar i provar quins són els valors òptims que volem, més que saber com va.

És considerable que usis el cmd ja tant aviat. MeGUI és tant simple com crear la command line segons els paràmetres triats.
Et saps cada paràmetre del x264? [http://mewiki.project357.com/wiki/X264_Settings] O bàsicament uses els presets?

Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  eudald9 el Dj Oct 23, 2014 4:58 am

Càspita, quina quantitat de teoria hi ha darrere de tot això.

Bé encara estic en frase d'aprenentatge pel que fa al cmd, utilitzo el preset que m'han donat els meus senpais, que és un custom made fet per ells. Quan tingui més temps em posaré a investigar a veure què és cada paràmetre, però de moment, només em sé pocs filtres (que es poden contar amb els dits de les mans) ja sigui per desfer el interlaced, aplicar més color, sharpness, etc. Que només fa mig any que m'hi he posat.
eudald9
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Cano el Dj Oct 23, 2014 6:45 am

Filtres! Deus voler dir d'Avisynth. Això ja és tot un immens món a part del x264.

Una cosa, et faria res mostrar aquests custom presets que t'han passat ells?
Més que rés per tenir-ne constància de com treballen altres fansubs. Que a mi encara em falta molt per aprendre també.

I per cert, quin fansub és?
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  eudald9 el Dj Oct 23, 2014 6:53 am

Doncs els senpais m'hi han llençat de ple amb un peu, en aquest món xD

Els hi pregunto primer, no se sap mai Shocked
Si a tu et falta molt sabent tot lo d'abans, a mi em falten segles Laughing