Endevinalles i enigmes
+7
Rini
barretdepalla
Shruikan
Ragna
surreak
Gruay
itrebla
11 participantes
Pàgina 1 de 2
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Endevinalles i enigmes
Inauguro aquest tema per comentar les diferents endevinalles o enigmes que us surtin.
La idea seria que si teniu qualsevol endevinalla o enigma el pugueu preguntar després que l'anterior estigui resolt/a.
No fa falta que qui l'hagi resolt en pregunti un/a.
Començo jo, amb un de fàcil:
Dins d'una habitació hi ha 1 bombeta. Fora de la sala, on et trobes, hi ha 3 interruptors i solament 1 encén la bombeta. Pots encendre i apagar tants cops com vulguis cada interruptor. Aleshores, entrant un sol cop a l'habitació, com pots saber quin dels 3 interruptors està connectat amb la bombeta?
La idea seria que si teniu qualsevol endevinalla o enigma el pugueu preguntar després que l'anterior estigui resolt/a.
No fa falta que qui l'hagi resolt en pregunti un/a.
Començo jo, amb un de fàcil:
Dins d'una habitació hi ha 1 bombeta. Fora de la sala, on et trobes, hi ha 3 interruptors i solament 1 encén la bombeta. Pots encendre i apagar tants cops com vulguis cada interruptor. Aleshores, entrant un sol cop a l'habitació, com pots saber quin dels 3 interruptors està connectat amb la bombeta?
itrebla- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 557
Puntuació : 5440
Reputació : 3
Ubicació : Tremp/Terrassa
Re: Endevinalles i enigmes
Entres i surts deixant la porta oberta, llavors els proves tots i veuràs per la porta quin és xD
Gruay- TCNM-Correcció
- Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9670
Reputació : 16
Ubicació : Artés
N'engegues un una estona. Després el pares i n'engegues un altre. Entres, i pot ser que la llum estigui oberta si és l'últim interruptor que has premut; que la llum estigui tancada i la bombeta calenta si és el primer interruptor que has premut, o que la llum estigui tancada i la bombeta freda si és el que no has tocat.
El meu no compta? No et diuen res que no puguis deixar la porta oberta xDD
Gruay- TCNM-Correcció
Molt bé surreak!
Gruay, em sembla que s'entenia que això no es podia fer. M'imagino que ho deies de conya xD
Us en deixo un altre:
Hi ha 3 caixes amb caramels: una de caramels de taronja, una altra amb caramels de llimona i una altra amb caramels de taronja i llimona (mixt). Totes 3 caixes estan etiquetades malament. Quants caramels (els mínims) heu d'agafar per saber quina caixa conté cada tipus de caramel? I per què?
Gruay, em sembla que s'entenia que això no es podia fer. M'imagino que ho deies de conya xD
Us en deixo un altre:
Hi ha 3 caixes amb caramels: una de caramels de taronja, una altra amb caramels de llimona i una altra amb caramels de taronja i llimona (mixt). Totes 3 caixes estan etiquetades malament. Quants caramels (els mínims) heu d'agafar per saber quina caixa conté cada tipus de caramel? I per què?
itrebla- Ex-fansuber
Ho deia de debò xD No deies res de que no es pogués fer xD
Anava a posar-ne jo un, però te m'has adelantat :/
Ara no em ve de gust pensar el dels caramels
Edito: potser que la resposta sigui que no se sap? és a dir tu comences una capsa i llavors has d'anar menjant fins que te'n surt un de diferent o fins que te'n mengis la meitat (en cas que la capsa mixta estigui repartida 50 - 50 entre els gustos) o si no fins a acabar-te una de les capses. Llavors si et surt un caramel de diferent gust saps que aquella capsa és la mixta, per tant, treus els caramels de la mixta i hi poses els de la capsa que estiguessis menjat, llavors poses els caramels de la capsa sobrant dintre la que estaves provant i els que estaven a la capsa amb l'etiqueta mixta a dins la capsa sobrant. Els altres casos són iguals però ja saps si has de canviar els que posa llimona o taronja.
Si fossin de gustos diferents totes les capses, només provant un caramel ja n'hi hauria prou.
Anava a posar-ne jo un, però te m'has adelantat :/
Ara no em ve de gust pensar el dels caramels
Edito: potser que la resposta sigui que no se sap? és a dir tu comences una capsa i llavors has d'anar menjant fins que te'n surt un de diferent o fins que te'n mengis la meitat (en cas que la capsa mixta estigui repartida 50 - 50 entre els gustos) o si no fins a acabar-te una de les capses. Llavors si et surt un caramel de diferent gust saps que aquella capsa és la mixta, per tant, treus els caramels de la mixta i hi poses els de la capsa que estiguessis menjat, llavors poses els caramels de la capsa sobrant dintre la que estaves provant i els que estaven a la capsa amb l'etiqueta mixta a dins la capsa sobrant. Els altres casos són iguals però ja saps si has de canviar els que posa llimona o taronja.
Si fossin de gustos diferents totes les capses, només provant un caramel ja n'hi hauria prou.
Gruay- TCNM-Correcció
Com que totes tres caixes estan etiquetades malament primer de tot obres la que segons l'etiqueta és el mixt en treus un caramel i ja sap quina de les dos caixes mono tipus és si et surt la de taronja doncs de les dos caixes restants que porten les etiquetes de taronja i de llimona al estar equivocades per força les de llimona estan a la etiqueta de les de taronja i el mixt esta a les de llimona per tant es pot saber treien un sol caramel de la caixa adequada ^^
Ragna- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 652
Puntuació : 5564
Reputació : 5
Ubicació : Vic - Barcelona
Ara bé la Shruikan a trollejar: no n'has d'agafar cap perquè els caramels de llimona i de taronja tenen embolcalls diferents i es pot distingir a simple vista quina caixa té quins caramels! és de calaix! xDD
Shruikan- TCAMK-Traducció
- Nombre de missatges : 1817
Puntuació : 7410
Reputació : 29
Molt bé Ragna!
La clau és que totes 3 caixes estan mal etiquetades. I Gruay, imagina't que cada caixa conté 5000 caramels, te'n menjaries 2500?
Edit: Shru, considerem que les caixes estan tancades i solament en pots agafar d'un en un. xD
La clau és que totes 3 caixes estan mal etiquetades. I Gruay, imagina't que cada caixa conté 5000 caramels, te'n menjaries 2500?
Edit: Shru, considerem que les caixes estan tancades i solament en pots agafar d'un en un. xD
itrebla- Ex-fansuber
Jo em menjaria els caramels que fossin xD Caramels gratis!itrebla escrigué:Molt bé Ragna!
I lo que li dius a la Shru: quan el treus de la caixa veus l'embolcall xD
Ara jo amb una de dificileta:
Una caixeta blanca que quan s'obre no es tanca, què és?
EDITO: Ara entenc què li has dit a la Shru xD No he dit res xD
Gruay- TCNM-Correcció
barretdepalla- Dupont
- Nombre de missatges : 735
Puntuació : 6095
Reputació : 1
Correcte! xDDDDDD
Gruay- TCNM-Correcció
Porta anys al mar i encara no sap nedar,que és?
barretdepalla- Dupont
Gruay- TCNM-Correcció
Nope.Que hi té a veure,la M?xD
barretdepalla- Dupont
La sorra, les pedres, les algues, coralls...
Els vaixells (tècnicament no neden)...
Els vaixells (tècnicament no neden)...
Rini- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6976
Ubicació : Barcelona
Exacte rini-
barretdepalla- Dupont
Vinga va, una altra, aquesta és per trencar-s'hi una mica més el cap:
Tens 2 garrafes, una de 5L i una altra de 7L. Com calcularies 6L emplenant i buidant tants cops com vulguis cada garrafa?
Tens 2 garrafes, una de 5L i una altra de 7L. Com calcularies 6L emplenant i buidant tants cops com vulguis cada garrafa?
itrebla- Ex-fansuber
Omples la de 5L al maxim. Buides la de 5L dintre de la de 7L pertant tens a la de 7L 5L omplerts. despres omplo el espai que queda de la de 7L i amb aixo queden 6 Litres.
Mortimer- Castafiore
- Nombre de missatges : 234
Puntuació : 5088
Ubicació : Castellar del Vallès
Com? Tal com dius, tens 5L a la de 7. Per tant te'n falta 1 i no es pot calcular a ull, ha d'estar justificat.
itrebla- Ex-fansuber
Home agafes un bon regle ho alguna cosa per l'estil calcules els cm. del espai sobrant i o divideixes entre 2
Fisica Quantica vamos
Fisica Quantica vamos
Mortimer- Castafiore
- Nombre de missatges : 234
Puntuació : 5088
Ubicació : Castellar del Vallès
Física quàntica, diu... xD
Jo suposo que ompliria la de 7L, passaria l'aigua a la de 5 i a partir de llavors, en llençaria la meitat.
Clar, però, que aquesta opció està feta a ull xD
Jo suposo que ompliria la de 7L, passaria l'aigua a la de 5 i a partir de llavors, en llençaria la meitat.
Clar, però, que aquesta opció està feta a ull xD
Rini- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6976
Ubicació : Barcelona
Omples la garrafa de 7 litres i la passes el contingut a la de 5. A la de 7 ara només te'n queden 2.
Ara buides la de 5 litres i passes els 2 litres que hi havia a la garrafa de 7 litres a la garrafa de 5 litres.
Tornes a omplir la garrafa de 7 litres i d'aquesta fas servir 3 litres per acabar d'omplir la de 5litres. Ara a la garrafa de 7 litres te'n queden 4.
Ara es torna a buidar la garrafa de 5 litres i es passen els 4 litres que hi havien a la garrafa de 7L a la garrafa de 5L.
Es torna a omplir la garrafa de 7 litres i amb aquesta es completa la de 5 litres (que recordem en tenia 4). Ara a la garrafa de 7litres, en tens 6.
No se si m'he explicat gaire bé.. però crec que seria això. Me'n recordo molt bé d'aquest enigma... de l'esplai, quins temps aquells...
Ara buides la de 5 litres i passes els 2 litres que hi havia a la garrafa de 7 litres a la garrafa de 5 litres.
Tornes a omplir la garrafa de 7 litres i d'aquesta fas servir 3 litres per acabar d'omplir la de 5litres. Ara a la garrafa de 7 litres te'n queden 4.
Ara es torna a buidar la garrafa de 5 litres i es passen els 4 litres que hi havien a la garrafa de 7L a la garrafa de 5L.
Es torna a omplir la garrafa de 7 litres i amb aquesta es completa la de 5 litres (que recordem en tenia 4). Ara a la garrafa de 7litres, en tens 6.
No se si m'he explicat gaire bé.. però crec que seria això. Me'n recordo molt bé d'aquest enigma... de l'esplai, quins temps aquells...
lostbrain- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7866
Reputació : 25
Ubicació : Esterri d'Àneu
Ostres, molt bé lost, una explicació perfecta!
itrebla- Ex-fansuber
Un de facilet:
Un automòbil de color negre amb els llums apagats entra en un carrer que no té fanals, on cap casa hi té els llums encesos. De sobte, se li creua un gat negre. Malgrat tot, el conductor el pot esquivar. Com ho pots explicar?
Un automòbil de color negre amb els llums apagats entra en un carrer que no té fanals, on cap casa hi té els llums encesos. De sobte, se li creua un gat negre. Malgrat tot, el conductor el pot esquivar. Com ho pots explicar?
lostbrain- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7866
Reputació : 25
Ubicació : Esterri d'Àneu
Pàgina 1 de 2 • 1, 2
Pàgina 1 de 2
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ds 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan
» Vull traduir
Dl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención