Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan

Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi)

+5
Shruikan
lostbrain
Akuma
surreak
Kvothe
9 participantes

Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) Empty Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi)

Missatge  Kvothe Dg 29 Jul 2012, 20:13

Obro aquest tema per parlar sobre uns dels meus llibres preferits. Molts ja us els heu llegit i podrem comentar la grandesa de la saga (i els defectes que creieu que té), la resta podreu descobrir de què van i potser us animeu a llegir-los. Bé, parlo de la saga de literatura fantàstica "Crónica del Asesino de Reyes" (The Kingkiller Chronicle), que de moment consta de dos llibres: "El Nombre del Viento" i "El Temor de un Hombre Sabio". Jo me'ls vaig llegir en castellà -quan no havien sortit en català- i per això poso els títols així, els que els tingueu en català podeu comentar què us va semblar llegir-los en la llengua del fansub. Very Happy
Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) 67500102201_gCrònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) 67500105201_g

Aquestes són les portades. El Nombre del Viento té unes 880 pàgines, El Temor de un Hombre Sabio en té 1216. Sí, són moltes pàgines, però a mi tots dos se'm van fer curtíssims, realment enganxen bastant. Twisted Evil Ha de ser una trilogia, em sembla recordar que l'últim llibre, de títol provisional Las puertas de piedra, sortirà el 2013 però no estic segur d'on ho he tret, això.

L'autor és Patrick Rothfuss, professor adjunt de literatura anglesa en una universitat nord-americana.

Abans d'explicar la temàtica, us deixo aquí la "sipnosis" del primer llibre.

Primer de tot, cal saber que al llibre apareixen dues situacions temporals: el "present", en què começa el llibre, i suposo que acabarà; i el "passat", que és narrat pel propi protagonista i que explica la seva vida.

El protagonista es diu Kvothe, és un noi pèl-roig que s'ha convertit en un heroi-'villà' de les històries populars, i del qual fa un temps que s'ha perdut la pista. El llibre comença parlant d'un "posadero" (perdoneu els continus castellanismes Neutral), anomenat Kote, en un poble remot, que efectivament és en Kvothe amagat de la societat i del seu propi passat. Perseguit per les seves pròpies llegendes, però esent molt més jove del que sembla, està decidit a restar ocult a la seva taverna fins la fi dels seus dies; només el seu company i alumne Bast sap de la seva identitat real.

Un dia, però, arriba a la seva "posada" Devan Lochees, conegut com a Cronista, que es dedica a recollir històries i escriure biografies de les personalitats i llegendes d'arreu. Descobreix que en Kote és en Kvothe, i el convenç perquè li narri la seva vida. El protagonista accepta dient però que trigarà tres dies en explicar la veritat sobre la seva història. Cada dia és un llibre de la trilogia. Per tant la vida d'en Kvothe està narrada en primera persona (demostrant una memòria increïble d'aquest Laughing) De tant en tant es fa una pausa en la narració del passat per situar-nos en el present.

Aquest és un fragment amb què en Kvothe comença la narració de la seva història:
Spoiler:
I aquí un tros de resum extret de la pàgina oficial:
Spoiler:
Bé, ja he parlat prou, de moment, i si m'enrotllo més no s'ho llegirà ningú, això Embarassed. XD

Editat per darrera vegada per Kvothe el Dg 29 Jul 2012, 22:40, editat 4 cops en total
Kvothe
Kvothe
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 74
Puntuació : 4582
Reputació : 0

Tornar a dalt Ir abajo

Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) Empty Re: Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi)

Missatge  surreak Dg 29 Jul 2012, 20:22

Carai, nano! Déu n'hi do, aquest post quasi mereix comissió de l'autor.

Doncs sí que me'ls llegiré, els aniré a buscar a la biblioteca així que pugui.
surreak
surreak
TCANRMV - Cabdill
TCANRMV - Cabdill

Nombre de missatges : 7515
Puntuació : 16861
Reputació : 89
Ubicació : Alabasta

https://llunaplenanofansub.forosactivos.net

Tornar a dalt Ir abajo

Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) Empty Re: Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi)

Missatge  Akuma Dg 29 Jul 2012, 22:12

Hey Kvothe, jo també vaig llegir que sortiria a 2013, cap a maig em sembla recordar que deien. Jo ho vaig llegir de la pàgina oficial en castellà de la saga. Tenen blog y fòrum. D'altra banda, crec que esta confirmat de fa temps que el nom del llibre serà el que has dit tú.

I bé, suposo que el nom tindrà a veure amb la història.

Deixo això dins d'un spoiler per no fotre la gamba amb els que vulguin llegir aquesta fantàstica saga:
Spoiler:
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7321
Reputació : 32

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  lostbrain Dg 29 Jul 2012, 22:16

Uaii!! Gran post, si senyor!!
Jo estic igual que l'Akuma, totalment d'acord Smile
lostbrain
lostbrain
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7866
Reputació : 25
Ubicació : Esterri d'Àneu

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Kvothe Dg 29 Jul 2012, 22:51

Molt bona teoria, Akuma!! He de reconèixer que no hi havia pensat, però ara que ho has dit sembla força evident que serà així. Twisted Evil

I jo tampoc tinc gens clar com podrà acabar la història amb un sol llibre, tenint en compte que encara queda el tercer dia de narració i que a més ha de continuar a partir del present (es despertarà per fi en Kvothe de dins d'en Kote?) i lligar tots els fils. El que tinc molt clar és que no m'importaria gens que el tercer llibre tingués 2000 pàgines, o les que calgui, per tenir un final a l'altura (que confio que sí), així el plaer de llegir-lo duraria més Razz
Kvothe
Kvothe
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 74
Puntuació : 4582
Reputació : 0

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Shruikan Dc 01 Ago 2012, 00:47

Doncs a veure la meva opinió del llibre primer llibre, perquè el segon encara no l'he llegit, és que sí, te ganxo. Al principi en Kvothe se'm feia una mica massa repel·lent, massa "no puc evitar ser un geni i que em surti tot bé". Tot i així, després de "ja sabeu què", el pobre Kvothe costa de caure malament. xD A partir d'aquest tros em vaig enganxar molt, tot i que ho vaig deixar un dies i després quan vaig recuperar ja no n'hi estava tan com abans. Així i tot, i tenint en compte que em vaig acabar el llibre a contra-rellotge, es fa agradable de llegir. Els talls en la narració, més que fer-se'm pesats, els trobava agradables, com un veritable respir.
També m'agrada molt el pès que té la música en tota la història, si més no al primer llibre. La faceta musical d'en Kvothe és la que més m'agrada.
I llavors hi ha la Denna. No entenc per què les heroines dels llibres tenen tendència a caure'm malament. Però la Denna és agradablement fàcil de suportar. No m'acaba de desagradar. Si la meva opinió millora o empitjora depèn del seu paper als següents llibres. xD
També he de comentar que em va fer molta gràcia la Universitat, que em recorda tan ella com els seus professors a la Universitat Invisible del Mundodisco. Són clavades totes dues! xD
I cha, cha, Chandrian! Visca el Chandrian, gent! xD Em moro de ganes de que surtin i facin coses; el meu amor pels personatges foscos, misteriosos i malvats no té fronteres.
Shruikan
Shruikan
TCAMK-Traducció
TCAMK-Traducció

Nombre de missatges : 1817
Puntuació : 7410
Reputació : 29
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Minamino Shuuichi Dv 03 Ago 2012, 12:30

Doncs, amb el segon llibre, la Denna em cau cada cop pitjor. La trobo massa oportunista en tots els sentits... és clar que, tenint en compte la meva devoció per en Kvothe, potser peco de falta d'objectivitat.

Estic d'acord amb l'Akuma: el títol del tercer llibre té tota la pinta d'anar per on diu ell, al cap i a la fi, aquella Biblioteca és, a falta de paraula millor, GRAN.

Reconec que el segon llibre va ser una mica pesat... però perquè la història era lenta, mai tenies la sensació d'avançar gaire. Ara, també cal sumar-hi que me'l vaig llegir en anglès, cosa que no facilita l'agilitat de la lectura (digo yo xD). Però, tot i així, em va agradar. De fet, em passa com a la Shru: tinc moltíssimes ganes de veure com acaba el tema amb els Chandrian... perquè haurà d'acabar en el tercer llibre. Vull dir:

Spoiler:

L'espera sempre és molt llaminera, igual que va passar amb l'últim d'Eragon (que, per cert, encara m'he de llegir).

Tooooooootal, que t'ho has treballat molt Kvothe, el tema t'ha quedat genial ^^
Minamino Shuuichi
Minamino Shuuichi
TCAK-Correció
TCAK-Correció

Nombre de missatges : 2258
Puntuació : 6704
Reputació : 35
Ubicació : 魔界 - Makai

http://nalataia-no-bara.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Natsu_Dragneel Dv 03 Ago 2012, 12:49

Bé, un premi per en Kvothe per aquest tema xD. Jo el llibre el vaig descàrregar per llegir-m'el al e-book del mòbil... Pero vaig veure l'extensió... I vaig dir ja m'el llegiré quan sigui un pèl més gran, si que m'he llegit llibres de extensió semblant... Però aquest no sé... El trobo diferent, el vaig descàrregar per part de les recomanacions d'aquest fòrum, i si és tan bo com dieu prefereixo entendre'l més... Potser quan ja tingui els 15 (Ara tinc 14 anys). Però m'el llegiré perquè pinta molt bé. Very Happy Very Happy Very Happy
Natsu_Dragneel
Natsu_Dragneel
Castafiore
Castafiore

Nombre de missatges : 258
Puntuació : 5489
Reputació : 1
Ubicació : Magnòlia, Fiore

http://www.animecatft.es.tl

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Minamino Shuuichi Dv 03 Ago 2012, 13:05

Hum, no crec que sigui qüestió d'edat, Natsu. Vaja, crec. Pensa que, tot i la gran acollida que va tenir, la saga de Harry Potter no estava pensada per a nens, la Rowling la va escriure per adults... i vaig començar a llegir-la amb 11 anys. Així que més que l'edat, suposo que és el format el què t'ha fallat una mica. Si no te'l vols comprar perquè et sembla car, pots buscar l'edició de butxaca, que sempre és una mica mes econòmica o buscar-lo a la biblioteca, que segur hi és ^^
Minamino Shuuichi
Minamino Shuuichi
TCAK-Correció
TCAK-Correció

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Nafi Ds 21 Set 2013, 15:33

M'encanta. Els dos llibres els he devorat ja que m'era impossible separar-me'n! Jo també els he llegit amb castellà ja que el primer el vaig comprar en edició de butxaca i m'agrada tindre tots els llibres d'una saga amb la mateixa edició, i òbviament no hi havia edició de butxaca en català >___<
El primer llibre em va agradar per la novetat i perquè m'encantca en Kvothe (a qui no?), el segon em va enamorar, passen moltes més coses i surten molts més personatges nous. M'encanta l'Elodin (L) Si que hi van haver troços del segon llibre que se'm van fer pesats però crec que és normal ja que com que passen tantes històries i tant diferents entre elles és normal que una t'agradi més que un'altra pel simple fet de tindre gustos diferents. Per exemple se'm fa molt pesat sempre que surt la Denna ja que no em cau gens bé i en canvi m'encanta quan està amb en Sim i en Wil. Però tot i així en vaig gaudir cada lletra de cada paraula!

Respecte al tercer llibre no he sentit res de quan sortirà, i òbviament al 2013 no serà ja que fins i tot el títol és provisional. I jo hauré d'esperar més per a l'edició de butxaca ç___ç moriré. El que sí he llegit (no recordo a on) és que potser al final no serà una triologia si no que treurà dos llibres més. Però clar, fiat de les veus que corren per internet.

El que si és molt segur és que sortirà una serie sobre la triologia Cronica del Asesino de Reyes (La «Crónica del asesino de reyes» llegará a la televisión). Ja tinc ganes de coneixer el reparto de la serie i el director *-*
Nafi
Nafi
M - Manga
M - Manga

Nombre de missatges : 39
Puntuació : 4135
Reputació : 1
Ubicació : Barcelona

https://tadaima.cat/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Nina-chan Ds 21 Set 2013, 17:03

Ui, jo fa molt temps que em vull llegir aquesta trilogia per mai me'n recordo d'agafar-lo quan vaig a la biblioteca. Razz 
Però pels comentaris que he escoltat em sembla que estan molt bé.
Nina-chan
Nina-chan
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1613
Puntuació : 6167
Reputació : 42
Ubicació : Cornellà

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Akuma Dc 18 Jun 2014, 21:41

D'aquí poc sortirà el llibre que ha fet en Rothfuss sobre l'Auri. Sembla que té data per als volts de Novembre.

Algú el comprarà quan surti? Jo seguir, tinc ganes de saber més d'aquest personatge. Segur que ens ajuda a trobar respostes a algunes preguntes que ens ronden al cap.

El títol respon al nom de "The Slow Regard of Silent Things", que en català deu ser algo així com "La lenta contemplació de les coses silencioses"

Què en penseu? De què creieu que parlarà en Rothfuss en aquest llilbre? Sotirà en algun moment el tercer llibre?
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Minamino Shuuichi Dj 19 Jun 2014, 12:49

Akuma escrigué:D'aquí poc sortirà el llibre que ha fet en Rothfuss sobre l'Auri. Sembla que té data per als volts de Novembre.

Algú el comprarà quan surti? Jo seguir, tinc ganes de saber més d'aquest personatge. Segur que ens ajuda a trobar respostes a algunes preguntes que ens ronden al cap.

El títol respon al nom de "The Slow Regard of Silent Things", que en català deu ser algo així com "La lenta contemplació de les coses silencioses"

Què en penseu? De què creieu que parlarà en Rothfuss en aquest llilbre? Sotirà en algun moment el tercer llibre?

Hum, podria estar bé però tinc massa llibres pendents per comprar aquest estiu xD... i si només és un spin-off, no crec que aporti moltíssim a la trama principal, per tant, pot esperar. Però saber que existeix és un punt. Gràcies, Akuma Wink
Minamino Shuuichi
Minamino Shuuichi
TCAK-Correció
TCAK-Correció

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Akuma Ds 21 Jun 2014, 12:18

Pel que he llegit fins novembre no sortirà, o sigui que pots estar tanquila. De totes formes, el que si que ha sortit ara és un recull de relats de varios escriptors famosos com Rothfuss i Gorge Martin. En Rothfuss ha escrit un relat d'unes 20.000 paraules sobre el bast. Tot i que en aquest cas estic segur que no afegirà res a la història, crec que serà graciós de llegir-ho, o sigui que miraré de comprar-lo el mes vinent i ja us comentaré.
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Minamino Shuuichi Dl 23 Jun 2014, 15:54

El llibre que sí tinc d'en Rothfuss és el de "Las aventuras de la Princesa y el Señor Fu: la cosa de debajo de la cama"... xD

Té el seu punt, si els saps trobar.

Crònica de l'assassí de reis (El Nom del Vent, El Temor d'un Home Savi) Las_aventuras_de_la_princesa_y_el_senor_fu
Minamino Shuuichi
Minamino Shuuichi
TCAK-Correció
TCAK-Correció

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt