Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Què estudiar... (Offtopic) EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan


Què estudiar... (Offtopic)

+7
itrebla
shira-chan
Akuma
Cano
lostbrain
Rini
Lid_Goodmorning
11 participantes

Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Lid_Goodmorning Dv 21 Des 2012, 23:48

Hola, nois! Primer de tot, no sé si el tema aniria aquí D: però pensava que era el lloc més adequat.

En aquest tema m'agradaria que m'aconsellessiu una mica si podeu. La qüestió és que aquest any estic fent 2n de Bat tecnològic i no sé quin grau estudiar el curs que ve... M'he remirat les webs de les unis amb els seus plans d'estudi i no m'acabo de convèncer. Suposo que tots us ho heu plantejat, menys els que ho teníeu molt clar (quina sort xD).

De moment estic entre dues carreres, la d'Enginyeria Informàtica i la d'Educació Primària, són coses bastant diferents però m'agraden ambdues. He parlat amb gent que està fent la informàtica i, de moment, ho estan passant malament però s'ho estan treient perquè és el que els hi agrada i diuen que tampoc és tan difícil com altres enginyeries. Sobre magisteri no conec a ningú que em pugui aconsellar, però com està la cosa ara, m'han dit que no té gaire futur...
Pensatiu

En conclusió, que estic feta un lio i noto que el temps va passant i em trobaré a final de curs agafant ràpid i corrents una carrera de la que m'adonaré que no era la correcta per mi.

I a part d'això, esteu contents amb els estudis/carreres que heu elegit? És tan difícil com es creu? (Sí, estic una mica cagada Plorant ).

Gràcies! =)
Lid_Goodmorning
Lid_Goodmorning
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 253
Puntuació : 4203
Reputació : 0
Fecha de inscripción : 18/12/2012
Edad : 29
Ubicació : Tarragona

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Rini Ds 22 Des 2012, 01:02

Si la teva pregunta és: què té més futur, ed. primària o informàtica, jo tinc la resposta clara: informàtica. Amb què et guanyaràs millor la vida? Igual.

M'explico, em cauran pedres de tot arreu perquè aquest fansub està ple d'informàtics Rolling Eyes així que vaig obrint paraigues. Desconec si algú d'aquí està fent o ha fet educació primària, així que en aquest cas parlaré per una amiga.

És normal que estiguis dubtant perquè jo no ho vaig tenir clar fins dos mesos o així abans d'aquesta passada selectivitat. A 4t d'ESO deia: oh, sí, faré eng. informàtica perquè m'agraden els ordinadors, o telecos! Després, no sé perquè, em vaig endinsar al batx. científic (quimica i bio)... I volia fer veterinària... Ni de conya volia fer informàtica. Odiava la idea de programar. Després, altre cop, a 2n de Batx, telemàtica. I finalment, per varis factors, em vaig tornar a apropar al món de la informàtica... ^^''
I què estudio ara? Informàtica Neutral

Ho estic passant malament, sí. Dóna la casualitat que vaig a la mateixa classe que un company d'aquí del fansub (refotuda casualitat), i ell ho està passant millor que jo. Això es deu, segurament, a que m'ha costat reaccionar. Primer, perquè donen per suposat a algunes assignatures que saps fer coses que jo no sé. O te les expliquen molt per sobre en una classe. Es veu que és temari d'electrotècnia. Ni idea. Segon, perquè no estic acostumada a estudiar. A aquests últims parcials m'hi he deixat el coll. No tenia res millor a fer que estudiar, moltes hores lliures i molts exàmens, així que era una bona combinació. Però no he tret els resultats esperats Rolling Eyes
Però escolta, encara que m'hagi de presentar a tots els finals (alguns són obligatoris)... La carrera m'està agradant molt. Però has de tenir clara una cosa: no és tot només picar codi (Déu t'ampari), sinó també tocar tema més pràctic, bits, processadors, coses així... Que a mi no m'agrada perquè no acabo d'entendre. I no sé a altres facultats, però aquí fem física i fonaments matemàtics. Aquesta última dóna bastanta guerra perquè és tot bastant abstracte. Però un cop entens les coses és molt entretingut.

Pros: si t'agrada, t'ho passaràs bé, coneixeràs gent molt maca amb mateixes aficions que tu. Això sí, no esperis trobar gaires noies, et trobaràs immersa en un món d'homes... I compte xD
Contres: Hi ha intrusisme laboral a patades. I tal i com estan les coses... Em dóna la sensació que tant hi fa tenir un FP d'informàtica que ser enginyer. Ah, i tots els informàtics estan bojos. No hi ha excepció, tots tenen algo... xD

Sobre magisteri, tinc una amiga que està fent educació primària. Té vocació, la noia. Li agrada. Li encanten els nens. Hi posa molt el coll... Dificultat, no com una enginyeria, però sé de primera mà que no s'estan gratant la panxa ni molt menys, perquè tenen molts treballs a entregar, exàmens... I la carrera no la regalen.
Ed. primària té un greu problema. Les oposicions estan tancades. Hi ha masses professors, i o t'enxufen, o tens un futur negre negre... Però si realment és el que t'agrada, jo et diria que cap endavant. Total, informàtics també n'hi ha molts.

Tot depèn de què busquis. Et veus programant? Dissenyant coses rares amb bits? O per contra et veus estudiant cultura, història, psicologia de nens i coses així? (No em sé gaire bé les seves assignatures... Sé que ara fan fonètica, gramàtica i coses així, a primer any).

No sé, aviam què n'opinen tots els companys informàtics de per aquí, la majoria de la FIB Razz I els que no ho són també, és clar xD
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6768
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  lostbrain Ds 22 Des 2012, 01:17

Bona nit,
Tranquil·la, a mi l'any passat em va passar el mateix. Vaig fer el batxillerat científic i no tenia gens clar que fer, si geologia, biologia... El temps anava passant i cada vegada m'anava cagant més. Fins al punt de que estava fent la sele i encara no sabia que fer! xD I al final ni geologia, ni biologia ni res de tot això... Vaig entrar a Història! I de moment em va de conya! És més, he recuperat una "assignatura" que a l'ESO se'm donava molt bé i que m'encanta. I amb més raó treballant a un museu d'història. xD
Pel que et puc dir jo i de gent que conec, o ho tens clar al principi de tot(4ESO, per exemple) o no ho tens clar fins que estàs a punt de començar la uni. I no ho dic per espantar-te ni res. Sinó perquè crec que el que es decideix al final és el que millor t'anirà encara que sigui ràpid i corrents com dius tu.
Mira'm a mi, fent història quan anava per geologia! xD I ara em va super bé. No ho se pas si diria el mateix si estigues fent geo o bio... xD
Un altre exemple que m'agradaria explicar i que em sorprèn molt es el cas d'un amic que havia fet el batxillerat científic, es moolt de poble i una mica pagesot xD I els de la colla teniem clar que faria forestals o una cosa semblant, fins i tot ell semblava que ho tenia clar. I arriba el dia de triar el grau i tria fisioteràpia! Ens vam quedar tots WTF!? Ens va dir que no tenia gens clar que fer i que a l'últim moment li va venir de fer fisio xD Un cas semblant al meu però en història.

I fins aquí, que deu ni do el rotllo que t'estic deixant. xD Me n'anava a dormir i he vist el tema i m'ha fet gràcia ja que he passat pel mateix. Tot i així encara tens temps i potser t'acabes decidint per alguna cosa. I sinó tot arribarà. Wink
lostbrain
lostbrain
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7658
Reputació : 25
Fecha de inscripción : 19/12/2010
Edad : 30
Ubicació : Esterri d'Àneu

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Cano Ds 22 Des 2012, 04:04

La veritat, veig que és un problema molt estès el d'estudiants que arriben a les PAU sense saber quins estudis fer...
Jo de petit sempre m'han agradat molt els medis de transport, i familiars d'això preguntant-li a un nen petit què vol ser de gran (típic), alguna cosa relacionada amb els avions. I com no, em van proposar, "podries ser enginyer aeronàutic"... I jo tot innocent: a val. Doncs això.
Haha, la qüestió es que he anat arrastrant el tema, i és clar, quan tot deu sap que vols fer allò, ja no et pots tirar enrrere... Lo fotut era descobrir les notes de tall, i la mandra que em fotia estudiar hahaha... Per sort l'apreci a aquest sector l'he mantingut i ampliat. Així doncs vaig prosseguir amb aquest objectiu, i la veritat, he tingut mooolta sort durant el batx i les PAU, per diversos factors (Pau fàcil, addició de 2 nous graus sobre el tema, etc).

Però bé, el destí sempre acaba equilibrant la balança deixant-me a les portes de Terrassa per 0.042 punts... Estic a punt d'acabar el 1r semestre de "Aeronavegació a Castelldefels".

És tot Càlcul, Àlgebra, Física, Química i Empresa... I continuarà així fins a 3r... Crec que a 2n començarem a tocar una miiica teoria aerodinàmica, però bé, els avions volen lluny haha...
Al curs no li veig massa dificultat la veritat. No és pas dificultat d'entendre, sinó molta feina junta (de moment). Per tant sobre si podràs o no, jo no em preocuparia si seràs capaç d'aprovar, mentre treguis al batxillerat més d'un 6... 7... (i hagis fet les assignatures convenients) no tindràs grans dificultats. Tampoc està mal, per molt que sigui temari empalagós, en el fons m'ho estic passant bé, i sé que quan comencem a tocar del tema serà l'hòstia.

També comentar sobre això que es diu per tot arreu (almenys jo no parava de sentir-ho), sobre que és millor fer FP que un grau, JA! Quin xist. (No cal esplaiar més, s'entén).

O sigui, que si no saps què triar, també et pots decantar a preguntar-te, quines tenen millors sortides laborals? Per que sent una persona de números, trobo que qualsevol enginyeria pot ser interessant. (A part que la meitat en totes són idèntiques; per això, el preguntar-se durant el primer any: què hi faig aquí? m'agrada realment? trobo que no és adient). Tu entres, adoptes el canvi per molt que ho passis mal, mai rendir-se, mai. Si al passar per 2n, encara no ho veus clar, llavors pot ser sí que és adient preguntar-se-ho. Però ja t'asseguro que no et serà el cas.

Bé, en realitat, sent sincer, jo encara l'espero la barrera aquesta... Encara estudio l'últim dia dels exàmens i vaig mantenint l'aprovat amb caigudes i pujades xD, però a partir d'ara ja veig que m'hi hauré d'aplicar si vull avançar...

Jo et recomano molt l'enginyeria, la professió de professor a no ser que sigui universitària, la veig molt fotuda... Malauradament no es tracten com s'haurien de tractar, sent un element molt important en l'evolució de la societat... Les passen magres amb tot això de les opos + retallades, almenys durant al batx en vaig veure que anaven de molt de bòlid de profes substituts (i algun d'ells eren moolt bons explicant eh)...

Així doncs, dóna-li canya i endavant!
(Conclusió: fes el que més t'agradi i vegis que gaudiràs estudiant-ho, si total, acabarem tots al paro amb la crisi xD)
Cano
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Nombre de missatges : 850
Puntuació : 5671
Reputació : 19
Fecha de inscripción : 19/12/2010
Edad : 30
Ubicació : Capital de l'est, barri especial de l'arrossar gran, dalt de l'estany.

http://myanimelist.net/profile/Cano

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Lid_Goodmorning Ds 22 Des 2012, 14:59

Uoo... No m'esperava que em contestessiu amb tant d'interès! Gràcies a tots per donar-me les vostres opinions! Era el que buscava. Sincerament m'heu "calmat" perquè he vist que tampoc sóc la única que estava indecisa, ja que veia que els de la meva classe, quasi tots saben què fer v.v

@Rini: Gràcies per la teva opinió i la teva experiència a informàtica ^^ m'ha sigut molt útil! M'ha agradat això de que tots els informàtics estan bojos jajaj.
Però sí, sobretot em fa bastanta por l'assignatura que dius de fonaments matemàtics... Però bueno, com tu dius, no tot és picar codi, així que ja veuré què faré, el més probable és que agafi aquesta.

@lostbrain: Quin canvi! :O Jo en història seria pèssima TT m'encanta quan m'expliquen algun fet històric, però això de memoritzar dates i noms... No és lo meu xD
Gràcies pel consell Smile I sobre el cas teu i del teu amic, sí, també n'he sentit uns quants així xD si ja veureu que quan arribi la hora de triar us diré que he escollit una que no era cap de les que us he dit xD

@Cano: Déu meu, aeronavegació... Gràcies per exlpicar-me la teva experiència. Sobre el tema de que és millor fer FP, ho he sentit tant que va haver una temporada que estava bastant desanimada TT
Per cert, m'encanta l'última part de la conclusió xD

Gràcies a tots =)
Lid_Goodmorning
Lid_Goodmorning
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 253
Puntuació : 4203
Reputació : 0
Fecha de inscripción : 18/12/2012
Edad : 29
Ubicació : Tarragona

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Akuma Ds 22 Des 2012, 17:43

Jo estic totalment d'acord amb la Rini, no crec que hagi d'afegir res més. Com a informàtic coincideixo totalment amb ella, per si et serveix per contrastar la info.
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7113
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Rini Ds 22 Des 2012, 18:14

Akuma escrigué:Jo estic totalment d'acord amb la Rini, no crec que hagi d'afegir res més. Com a informàtic coincideixo totalment amb ella, per si et serveix per contrastar la info.
Però si estàs totalment d'acord amb mi, això significa que la informació és equivalent, i per tant, no es pot contrastar! D:<
xDD És broma poma, spare my life Ploraner

Ara en serio, jo crec que tot i que està bé començar a pensar les coses ara... Acabaràs escollint a últim moment. Així que... Tu ara centra't a treure la millor nota per així entrar sigui on sigui.
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6768
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  shira-chan Ds 22 Des 2012, 20:51

Doncs jo us explicaré la meva experiència després d'haver acabat una carrera (física)

NO ÉS VERITAT que s'hagi de triar pensant en quina t'agradarà més estudiar. S'ha de triar pensant en què t'agradaria més treballar. Tal i com va el món, si acabes estudiant... jo què sé, física, per exemple, perquè t'agrada aprendre coses sobre com funciona el món però per contra no et fa gens el pes treballar al món de la investigació o en empreses fent programes o fent anar màquines o de tècnic, etc... no l'agafis. Sé que sembla obvi, però trobar feina costa molt, si només t'agrada una branca de la carrera que estàs agafant (meteorologia, en el cas de la física, per exemple) i, encara més, només un tipus de feina (t'encantaria ser presentador de la tele però gens fer càlculs de velocitats del vent, de canvis de pressió, amb infinites dades a computar o fent els programes per computar aquestes dades), el post-carrera es torna un infern.

Segurament, i això esperem, quan acabeu la carrera hi hagi més feina, però de totes maneres, cap carrera assegura una feina posteriorment. Així que el meu consell és que agafis una carrera que t'obri l'opció a feines per les quals estàs disposada a passar-les canutes. Si la teva passió és la música, per exemple, no agafis enginyeria industrial pq tingui més sortides. Estudiant hi estaràs 4 anys, treballant, tota la vida. Si per ser un bon músic has de passar 4 anys sense respirar, valen la pena si després pots lluitar per una feina en la que gaudeixis.

I ja deixo d'enrotllar-me... com a mostra d'exemple, jo vaig fer física, vaig anar a un laboratori de biofísica (que m'agradava molt el tema però, com ho diria, vaig cremar-me molt celebralment durant la carrera i tenia poques ganes de seguir tocant temes que necessitessin massa intel·lecte (càlculs, programar, etc). Per molts motius, al final he acabat treballant a una acadèmia i ara estic estudiant filologia catalana. ^.^ Aviam si ara, a la segona ronda l'encerto més.

Però ja et dic, el meu "error" va ser triar la carrera segons el que m'ensenyarien a la carrera, no segons el que voldria treballar. No me'n penedeixo perquè vaig aprendre tot el que volia i més, però ara he de reorientar-me cap a allò pel que de debò vull dedicar la vida.
shira-chan
shira-chan
TCANMVK - La mestressa
TCANMVK - La mestressa

Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20220
Reputació : 169
Fecha de inscripción : 01/01/2010
Edad : 37
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  itrebla Ds 22 Des 2012, 21:36

Jo des de 4t ESO o abans ja sabia el que volia estudiar: Eng. Aeronàutica, de fet recordo que tenia molt esquematitzat quines notes havia de treure a cada assignatura per entrar a la carrera, les llengües se'm donaven molt pitjor que les altres i havia de compensar-les amb matemàtiques, física, etc. Per sort, la sele em va anar força bé i vaig acabar entrant a Terrassa per 0.02 (pla vell).
El cas, és que un cop entres et passes 1-2 anys amb assignatures globals de totes les enginyeries i no és fins després quan comences l'especialització. Així que si et decideixes per fer una enginyeria no et desesperis els primers anys, que és després quan t'ho passes millor.

Pel que fa a les sortides laborals, si et decideixes per magisteri, hauràs de ser de les millors ja que és un sector força tancat. Si et decantes per l'enginyeria, no descartis emigrar a un altre païs, en el meu cas (4t any) m'ho estic plantejant seriosament.

shira-chan escrigué:
NO ÉS VERITAT que s'hagi de triar pensant en quina t'agradarà més estudiar. S'ha de triar pensant en què t'agradaria més treballar.
+1

Cano escrigué: Estic a punt d'acabar el 1r semestre de "Aeronavegació a Castelldefels".
Mira que bé, ja som dos futurs aeronàutics Very Happy Saps que també hi ha un grau de vehicles a Terrassa? O preferies Navegació? Si tens qualsevol dubte crec que et podré ajudar.
itrebla
itrebla
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 557
Puntuació : 5232
Reputació : 3
Fecha de inscripción : 30/06/2011
Edad : 33
Ubicació : Tremp/Terrassa

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Cano Ds 22 Des 2012, 21:56

itrebla escrigué:
Mira que bé, ja som dos futurs aeronàutics Saps que també hi ha un grau de vehicles a Terrassa? O preferies Navegació? Si tens qualsevol dubte crec que et podré ajudar.
.

Oh, i tant que ho sé... De fet m'he quedat a 0.04 de vehicles... En 2a assignació tan sols va vaixar de 11.590 a 11.564... Res. I ja em vaig informar prou, que ni tan sols es van realitzar reassignacions (tot ple)...

Ja feia càlculs ja, i analitzava les notes de anteriors anys i a què quedaven reduides durant les assignacions... Al sortir dels PAU ja m'escamava que pujarien les notes, malauradament vaig treure una nota "assequible" la qual em van donar alguna esperança...

N'estic segur que a les classes no n'hi va ni crist... Al menys aqui de 75 que erem apenas en venen 25... Però bha, aqui em quedo. Ja tinc la residencia d'aquest any... Al menys la resi està just sota la senda de planeig de les 07 i veim passar algun avió T.T
Cano
Cano
ANMV-Vídeo
ANMV-Vídeo

Nombre de missatges : 850
Puntuació : 5671
Reputació : 19
Fecha de inscripción : 19/12/2010
Edad : 30
Ubicació : Capital de l'est, barri especial de l'arrossar gran, dalt de l'estany.

http://myanimelist.net/profile/Cano

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Al-Vhandrel Dg 23 Des 2012, 03:26

Lid_Goodmorning, una persona va dir "Fes el que et dongui la gana, el resultat serà el mateix.". De fet aquestes paraules estan tretes de context, però el que vull dir-te és que tant pot ser que sàpigues la carrera que faràs just el dia abans d'acabar les PAU com tan pot ser que ho sàpigues ja a 1 Bat. Tan pot ser que magisteri sigui el teu somni fet realitat com no, i en canvi ho sigui eng. informatica o alguna altre carrera o cap carrera. En certa forma, tot això només depen única i exclusivament de tu.

T'explicaré l'experiencia d'un professor de castella. "Yo iba a inscribirme en la universidad. Pero entonces la vida era muy diferente, tenias que ir a una sala con varias ventanillas y hacer unas largas colas para poder inscribirte. Entonces yo estaba allí en aquella sala, en la cola de historia, cuando de pronto en otra cola veo a una mujer preciosa. Y aquí me tenéis 20 años después como profesor de lengua castellana."
Al-Vhandrel
Al-Vhandrel
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1742
Puntuació : 7508
Reputació : 28
Fecha de inscripción : 10/01/2010
Edad : 37

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Akuma Dg 23 Des 2012, 10:23

Ara he llegit lo de la Shira. Estic també d'acord amb ella, però a mitjes. Si bé és cert que el més important és que t'agradi el que faràs després d'estudiar (ja que et pasaràs més temps de la teva vida treballant que estudiant), també crec que has de pensar en si t'agradarà estudiar-ho, ja que estudiar fort per una cosa que no t'agrada no deu ser gaire motivador.

Tan mateix, també crec que deprés de pensar tranquilament sobre el que vols fer (contrasta amb gent dels dos sectors que tinguin experiència en els camps, i contrasta més informació), i quan ja t'hagis decidit, crec que sigui quina sigui la elecció que facis, el que és realment important és que pensis que allò que estàs fent ho fas ja que ho has decidit tú, i és el que vols fer.

Pot semblar que això que dic no té importància, però realment la té tota. Ara és un moment en que decideixes els primers passos cap al futur, i saber que has començat a decidir tu és una cosa que dona moltes forces, fins i tot en els moments de més difícultats (que la majoria passem, i en que molts cops pensem en abandonar).

Jo parlo com una persona que sempre ha tingut clar el que volia fer, i sempre he tingut un planning sobre el que havia de fer per aconseguir cada cosa, i a sobre he tingut la sort de que el que he estudiat m'encanta com a professió (els estudis no m'han agradat tant, pot ser més per culpa dels professors).
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7113
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Minamino Shuuichi Dg 23 Des 2012, 16:08

shira-chan escrigué:Doncs jo us explicaré la meva experiència després d'haver acabat una carrera (física)

NO ÉS VERITAT que s'hagi de triar pensant en quina t'agradarà més estudiar. S'ha de triar pensant en què t'agradaria més treballar.

Si i no. M'explico. Sóc Biòloga i si bé m'agradaria treballar de biòloga, cosa bastant difícil tal i com estan les coses ara mateix, vaig triar la carrera perquè era el que m'agradava. I punt. Mai vaig pensar en si podria treballar d'això no no. De fet, estava entre Bio i Filosofia... però es veu que em tira més la genètica que altra cosa.

En tot cas, has de fer una mica el que et digui el cor. I parlo per experiència, que jo vaig haver de triar entre un màster que m'anava com anell al dit amb la carrera i un que era com el somni de la meva vida. I hi ha dies que em questiono si no hauria d'haver triat l'altra opció.

Al cap i a la fi, estudiar per amargar-te pensant en el futur no val la pena. És preferible que gaudeixis del que estàs estudiant i el que hagi de venir ja vindrà.
Minamino Shuuichi
Minamino Shuuichi
TCAK-Correció
TCAK-Correció

Nombre de missatges : 2258
Puntuació : 6496
Reputació : 35
Fecha de inscripción : 17/09/2011
Edad : 36
Ubicació : 魔界 - Makai

http://nalataia-no-bara.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Manto-kun Dg 23 Des 2012, 18:04

La vida dona moltes voltes, avui pots començar a estudiar la carrera d'arquitectura i dintre d'uns anys adonar-te que estas acabant econòmiques després d'haver abandonat la primera quan fèies tercer.

El que diu la Shira, té tota la raó però més si aconsegueixes trobar un terme mig entre que realment t'agrada estudiar allò i que t'agradaria treballar-hi. Ara bé després no tinguis por de buscar-te feina a Taiwan si cal, ja que aquí no hi ha tant mercat laboral per cobrir l'ampli ventall de carreres i titulacions.

Jo ara estic fent UOC (Universitat Oberta de Catalunya), vaig començar l'any passat a la UB i per un tema de calers-familiar vaig tornar a La Seu a continuar informàtica per aquesta vía. Que és molt gratificant per cert.

Tú comença per un costat i ves modificant coses a mesura que vagis fent fins que trobis el camí que vols i et permeti viure (Compte!) i seguir sense por a res.

I sempre saps que si tot falla i res funciona després de trenta mil intents, sempre ens quedarà:

Spoiler:








Manto-kun
Manto-kun
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1333
Puntuació : 6591
Reputació : 18
Fecha de inscripción : 09/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Nara

http://www.litoskayak.co.nr

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  surreak Dl 24 Des 2012, 11:47

Quan jo vaig començar la carrera, encara estàvem en època de bonança, i l'únic que pensaves a l'hora de triar era que t'agradés el que estudiaves, encara que sapiguessis que tenia poques sortides. La millor manera de fer-ho, per mi, és pensar en les dues coses. Triaré una carrera que m'agradi perquè la puc gaudir estudiant, i perquè després pugui optar a una feina que també m'agradi, perquè treballar sense que t'agradi el que fas ho trobo terrible. Si et pots aixecar al dematí pensant que vas a treballar amb un somriure, tens moltíssim de guanyat.
Malauradament, els temps en què estem són complicats per les carreres que es fan només pel gust d'estudiar. Si estudies filosofia, cosa que a mi m'hauria agradat força, quin futur pots tenir, avui en dia?

Per cert, jo encara ara no estic convençut d'haver triat bé la carrera.
surreak
surreak
TCANRMV - Cabdill
TCANRMV - Cabdill

Nombre de missatges : 7515
Puntuació : 16653
Reputació : 89
Fecha de inscripción : 08/06/2009
Edad : 36
Ubicació : Alabasta

https://llunaplenanofansub.forosactivos.net

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Lid_Goodmorning Dl 24 Des 2012, 14:44

Gràcies altre cop a tots! He tret més info de la que m'esperava Very Happy

@shira-cahn: Física i ara filologia catalana, t'admiro =)

@itrebla: Tens raó, he sentit que mols enginyers se'n van a Alemanya i altres països... TT per això també m'havia tirat una mica enrere.

@Al-Vhandrel: M'agrada la frase xD Gràcies pels consells =)

@Akuma: Això és el que em fa por, que una cosa tan imporant del que depèn el meu futur ho tingui que elegir jo i em fa cosa no tenir èxit. Però això faré, info a tope, gràcies!

@Minamino: També ho havia pensat, perquè també em fa cosa estudiar una carrera que sé que té futur tot i que no m'agradi, i que potser no l'acabi per desmotivació :S

@Manto-kun: Sí, ara estic en la fase de la recerca d'aquest terme mig, ja que no hi ha manera de decidir-me...
Pd: Aquest canal està abaix de tot del rànquing dels llocs on vull acabar jajjaj.

@surreak: Aquest és el meu somni, que en un futur, m'aixequi cada matí contenta perquè sé que aniria a treballar fent el que m'agrada, però el veig tan negre... TT

Gràcies a tots per l'interès =)
Lid_Goodmorning
Lid_Goodmorning
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 253
Puntuació : 4203
Reputació : 0
Fecha de inscripción : 18/12/2012
Edad : 29
Ubicació : Tarragona

Tornar a dalt Ir abajo

Què estudiar... (Offtopic) Empty Re: Què estudiar... (Offtopic)

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum