Les veus de l'ànima
+5
Nina-chan
Reng
Akuma
Al-Vhandrel
lostbrain
9 participantes
Pàgina 1 de 1
Les veus de l'ànima
Iep, us deixo per aquí un documental molt interessant que es va fer públic ahir.
És un documental sobre el fenomen del doblatge de l'anime a Catalunya, i al català, explicat per diverses veus que hi han participat activament. Un treball de fi de grau realitzat per estudiants d'audiovisuals de la UAB.
Teniu el documental d'una hora i mitja aquí: Les veus de l'ànima
I aquí veieu els actors i traductors que participen:
Jo l'acabo de veure i realment emociona. Et retorna a la infància en certs moments, i quins records...
Una llàstima que actualment tv3 no aposti per l'anime tal com ho feia abans. Com bé es diu al documental, l'espai 3XL era grandiós i s'hauria d'haver mantingut.
Un 10 per aquests estudiants d'audiovisuals, si senyor.
pd: us deixo el web per si voleu més info: http://lesveusdelanima.cat/
lostbrain- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7866
Reputació : 25
Ubicació : Esterri d'Àneu
Re: Les veus de l'ànima
Molt xulo lost. Fa gràcia veure'ls junts.
Al-Vhandrel- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1742
Puntuació : 7716
Reputació : 28
Gran lost! Està molt ben realitzat el documental.
La veritat és que tenim uns grans dobladors i de vegades no se'ls reconeix prou el mèrit. A japó ser doblador és molt prestigiós, i de fet la majoria son grans actors. Donar vida als personatges de la forma en que ho fan a mi personalment em fa posar la pell de gallina de vegades.
Un aplaudiment per ells i per la feina que fan i han fet.
La veritat és que tenim uns grans dobladors i de vegades no se'ls reconeix prou el mèrit. A japó ser doblador és molt prestigiós, i de fet la majoria son grans actors. Donar vida als personatges de la forma en que ho fan a mi personalment em fa posar la pell de gallina de vegades.
Un aplaudiment per ells i per la feina que fan i han fet.
Akuma- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7321
Reputació : 32
Aquest documental és magnífic. TV3 l'hauria d'emetre algun dia de la setmana. I fins i tot diria als estudiants d'audiovisuals que hi posin subtítols per poder ensenyar-lo a altres llocs.
Als dobladors, traductors i tota la gent que ha treballat en aquest món, els HI DEC LA INFÀNCIA. Gràcies a ells la meva infància difícilment podria haver sigut millor.
Ara bé. L'únic que no m'agrada del tema, és el càsting. Crec que les últimes series que han doblat, podrien haver escollit veus que s'assembléssin més a les reals (l'Ichigo de Bleach per exemple).
El que és molt cert, és que en funció de com t'entra l'anime per primera vegada, t'agrada més o menys. Per exemple, a mi m'agrada més l'àudio en català de Bola de Drac que en versió original, només pel fet que la primera vegada que vaig veure la sèrie ho vaig fer en català.
Als dobladors, traductors i tota la gent que ha treballat en aquest món, els HI DEC LA INFÀNCIA. Gràcies a ells la meva infància difícilment podria haver sigut millor.
Ara bé. L'únic que no m'agrada del tema, és el càsting. Crec que les últimes series que han doblat, podrien haver escollit veus que s'assembléssin més a les reals (l'Ichigo de Bleach per exemple).
El que és molt cert, és que en funció de com t'entra l'anime per primera vegada, t'agrada més o menys. Per exemple, a mi m'agrada més l'àudio en català de Bola de Drac que en versió original, només pel fet que la primera vegada que vaig veure la sèrie ho vaig fer en català.
Reng- Nèstor
- Nombre de missatges : 41
Puntuació : 5412
Reputació : 2
És un documental increïble. Jo mateixa haig d'admetre que realment mai havia pensat en la feina que han de fer els dobladors i que els reconeix-ho més per la seva veu que pel nom o la cara.
Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Nina-chan- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1613
Puntuació : 6167
Reputació : 42
Ubicació : Cornellà
Si mai aconsegueixo ser multimillonari, prometo obrir un canal dedicat exclusivament a esports minoritaris (tipus arts marcials) i animes.Nina-chan escrigué:Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Reng- Nèstor
Reng escrigué:Si mai aconsegueixo ser multimillonari, prometo obrir un canal dedicat exclusivament a esports minoritaris (tipus arts marcials) i animes.Nina-chan escrigué:Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Jajaja, di que si!
Intervención- ANMVK - Intervención
- Nombre de missatges : 3744
Puntuació : 6641
Reputació : 53
Ubicació : Barcelona
intervención escrigué:Jajaja, di que si!Reng escrigué:Si mai aconsegueixo ser multimillonari, prometo obrir un canal dedicat exclusivament a esports minoritaris (tipus arts marcials) i animes.Nina-chan escrigué:Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Quan siguis multimillionari te'n faré memòria, eh? XD
Nina-chan- Ex-fansuber
No caldrà que em facis memòria. Ho tinc molt present =PNina-chan escrigué:intervención escrigué:Jajaja, di que si!Reng escrigué:Si mai aconsegueixo ser multimillonari, prometo obrir un canal dedicat exclusivament a esports minoritaris (tipus arts marcials) i animes.Nina-chan escrigué:Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Per cert. Maca la IA en el teu avatar.
Reng- Nèstor
Reng escrigué:No caldrà que em facis memòria. Ho tinc molt present =PNina-chan escrigué:intervención escrigué:Jajaja, di que si!Reng escrigué:Si mai aconsegueixo ser multimillonari, prometo obrir un canal dedicat exclusivament a esports minoritaris (tipus arts marcials) i animes.Nina-chan escrigué:Espero que algun dia obrin un altre canal tipus 3xl
Per cert. Maca la IA en el teu avatar.
Gràcies
Nina-chan- Ex-fansuber
Oooooh, quan trobi un moment, me'l miro Nina. La veritat és que el doblatge català és, a falta de paraula millor, excepcional. De fet, els anime en castellà sonen completament diferent i no sol ser un canvi agradable. No obstant, el millor de tot és estar veient la pel·lícula X o sèrie X i topar-te amb aquests fantàstics dobladors. A mi m'encanta jugar a descobrir on he sentit abans aquella veu xDD
Jo el vaig veure fa uns dies... I la veu del noi aquell que feia lo de la croqueta... No era el que feia uns documentals també? I de l'australià aquell que va morir? Em sona força... (soc molt de documentals jo... ara ja no en fan... no tants...)
Min3- N - Neteja
- Nombre de missatges : 948
Puntuació : 5184
Reputació : 31
Ubicació : Tarragona/Barcelona
Steve Irwin?
Intervención- ANMVK - Intervención
- Nombre de missatges : 3744
Puntuació : 6641
Reputació : 53
El dels cocodrils?
Nina-chan- Ex-fansuber
El caçador de cocodrils, creec que es deia.
Gokiba- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 302
Puntuació : 4392
Reputació : 11
Siii, aquest, el dels cocodrils quins records =)
Min3- N - Neteja
- Nombre de missatges : 948
Puntuació : 5184
Reputació : 31
Ubicació : Tarragona/Barcelona
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ds 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan
» Vull traduir
Dl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención
» M'agradaria participar!