Filosofia (no aprofundim, o sí?)
2 participantes
Pàgina 1 de 1
Filosofia (no aprofundim, o sí?)
Inicio aquest tema per que aquells que tinguin moments d'inspiració, o que simplement els agradi parlar d'algun tipus de filosofia.
Per no fer-ho pesat, teniu alguna frase que us hagi agradat especialment?
Per exemple, em va agradar i acostumo a dir alguns cops:
"L'única cosa que sé és que no sé res."
A més, això ho dic a vegades quan em pregunten abans d'un examen, que ja tinc prou d'haver-lo de fer com per estar repetint com un lloro dos minuts abans.
Per no fer-ho pesat, teniu alguna frase que us hagi agradat especialment?
Per exemple, em va agradar i acostumo a dir alguns cops:
"L'única cosa que sé és que no sé res."
A més, això ho dic a vegades quan em pregunten abans d'un examen, que ja tinc prou d'haver-lo de fer com per estar repetint com un lloro dos minuts abans.
tyrex- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9377
Reputació : 20
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors
Re: Filosofia (no aprofundim, o sí?)
Sòcrates ja deia veritats, en la seva època, que serien aplicabes 20 segles després. Aquesta frase m'ha vingut al cap moltíssimes vegades, al sentir-ho en carns pròpies. Perquè és precisament estudiant, aprenent i agafant coneixements, que t'adones de la infinitat de coses que hi ha per aprendre. Així doncs, com més aprens, més t'adones que encara no saps res.
I això encara és més aplicable al camp on treballo, la medicina (veterinària), en què sembla que hi hagi moltes coses segures i ben estudiades, però sempre surt un estudi o alguna cosa que ho posa en dubte, i vinga, tornem a començar. Al final, no saps perquè serveix res.
I això encara és més aplicable al camp on treballo, la medicina (veterinària), en què sembla que hi hagi moltes coses segures i ben estudiades, però sempre surt un estudi o alguna cosa que ho posa en dubte, i vinga, tornem a començar. Al final, no saps perquè serveix res.
Re: Filosofia (no aprofundim, o sí?)
Doncs sí, com més aprens més preguntes et vénen al cap, i veus que només saps una petita porció d'una gran immensitat inabastable. I com has dit, després et trobes que van canviant els conceptes per "corregir-los" quan van sortint nous estudis (com quan Plutó va ser deixat de considerar-se planeta nan a asteroide, una mera convenció, ja se'n podien estar!)... Però així es progressa, ja sigui perquè s'adonen dels errors al haver aprofundit en un camp o simplement per canviar les convencions, què hi farem!
P.D.: De totes maneres, seria molt avorrit saber-ho tot, i quan vas aprenent a vegades et sorprens... Sempre i quan t'agradi el que fagis. Conec molts companys que ho han passat malament al batxillerat perquè s'han autoobligat a fer-lo quan no els agrada quasi res!
P.D.: De totes maneres, seria molt avorrit saber-ho tot, i quan vas aprenent a vegades et sorprens... Sempre i quan t'agradi el que fagis. Conec molts companys que ho han passat malament al batxillerat perquè s'han autoobligat a fer-lo quan no els agrada quasi res!
tyrex- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9377
Reputació : 20
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ds 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan
» Vull traduir
Dl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención
» M'agradaria participar!