Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan

Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch

4 participantes

Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch Empty Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch

Missatge  Sherry Dg 26 Set 2010, 17:08

Googlejant, he trobat aquesta notícia, encara que no és recent (març 2010), i m'ha semblat molt curiosa.
Resulta ser que Bill Buxton, un dels principals investigadors de Microsoft, va fer una conferència a Las Vegas, en la que parlava sobre el funcionament de la Tecnologia Multitouch (Multitàctil), i va posar com a exemple la llegenda de les quatre barres de la senyera que diu:

La senyera amb les 4 barres vermelles sobre un fons groc (o daurat) nasqué quan Carles el Calb, rei franc, va marcar un escut d’or amb 4 dits impregnats de la sang que vessava d’una ferida mortal de Guifré el Pilós, el primer noble català i comte de Barcelona, considerat el fundador de Catalunya, i per tant anomenat "Pare de la pàtria''.

Hi han unes quantes versions de la llegenda, però en principi aquesta és una de les més populars. Així doncs, es força curiós que aquest home conegués la llegenda.
Aquí el vídeo de la conferència:

Fonts:
Diari Avui+
Viquipèdia: llegenda de les quatre barres de sang

Editat per darrera vegada per Sherry el Dg 26 Set 2010, 19:18, editat 1 cop en total
Sherry
Sherry
Nèstor
Nèstor

Nombre de missatges : 85
Puntuació : 5451
Reputació : 0

Tornar a dalt Ir abajo

Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch Empty Re: Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch

Missatge  surreak Dg 26 Set 2010, 17:30

Doncs sí que és curiós. I sorprenentment agradable! ^^
De debò que hi ha molts catalans que no coneixen la llegenda? Jo diria que la vaig aprendre a l'escola...
surreak
surreak
TCANRMV - Cabdill
TCANRMV - Cabdill

Nombre de missatges : 7515
Puntuació : 16861
Reputació : 89
Ubicació : Alabasta

https://llunaplenanofansub.forosactivos.net

Tornar a dalt Ir abajo

Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch Empty Re: Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch

Missatge  kohaku_93 Dg 26 Set 2010, 18:53

Jo sóc de Mallorca i fa teeemps que conec la llegenda XD Suposo que a catalunya deu estar més estesa que per aquí, no? Ö
kohaku_93
kohaku_93
Nèstor
Nèstor

Nombre de missatges : 198
Puntuació : 5508
Ubicació : Mallorca

http://kohaku-93.deviantart.com/

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Manto-kun Dg 26 Set 2010, 19:00

Jo també la coneixía, a mí me la van explicar a la ESO, a 2n crec. No la recordo molt detalladament, però més o menys el text m'ho ha fet recordar.
Manto-kun
Manto-kun
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1333
Puntuació : 6799
Reputació : 18
Ubicació : Nara

http://www.litoskayak.co.nr

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Sherry Dg 26 Set 2010, 19:17

M'he expressat malament, volia dir, que la gent si sap que les barres vermelles varen ser fetes a partir de sang, el que volia dir és que hi ha molta gent que no sap o no recorda exactament quins eren els protagonistes de la llegenda o el perquè d'aquest fet.
Però sí, teniu raó, ara ho edito. Wink
Sherry
Sherry
Nèstor
Nèstor

Nombre de missatges : 85
Puntuació : 5451

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt