Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch
4 participantes
Pàgina 1 de 1
Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch
Googlejant, he trobat aquesta notícia, encara que no és recent (març 2010), i m'ha semblat molt curiosa.
Resulta ser que Bill Buxton, un dels principals investigadors de Microsoft, va fer una conferència a Las Vegas, en la que parlava sobre el funcionament de la Tecnologia Multitouch (Multitàctil), i va posar com a exemple la llegenda de les quatre barres de la senyera que diu:
La senyera amb les 4 barres vermelles sobre un fons groc (o daurat) nasqué quan Carles el Calb, rei franc, va marcar un escut d’or amb 4 dits impregnats de la sang que vessava d’una ferida mortal de Guifré el Pilós, el primer noble català i comte de Barcelona, considerat el fundador de Catalunya, i per tant anomenat "Pare de la pàtria''.
Hi han unes quantes versions de la llegenda, però en principi aquesta és una de les més populars. Així doncs, es força curiós que aquest home conegués la llegenda.
Aquí el vídeo de la conferència:
Fonts:
Diari Avui+
Viquipèdia: llegenda de les quatre barres de sang
Resulta ser que Bill Buxton, un dels principals investigadors de Microsoft, va fer una conferència a Las Vegas, en la que parlava sobre el funcionament de la Tecnologia Multitouch (Multitàctil), i va posar com a exemple la llegenda de les quatre barres de la senyera que diu:
La senyera amb les 4 barres vermelles sobre un fons groc (o daurat) nasqué quan Carles el Calb, rei franc, va marcar un escut d’or amb 4 dits impregnats de la sang que vessava d’una ferida mortal de Guifré el Pilós, el primer noble català i comte de Barcelona, considerat el fundador de Catalunya, i per tant anomenat "Pare de la pàtria''.
Hi han unes quantes versions de la llegenda, però en principi aquesta és una de les més populars. Així doncs, es força curiós que aquest home conegués la llegenda.
Aquí el vídeo de la conferència:
Fonts:
Diari Avui+
Viquipèdia: llegenda de les quatre barres de sang
Editat per darrera vegada per Sherry el Dg 26 Set 2010, 19:18, editat 1 cop en total
Sherry- Nèstor
- Nombre de missatges : 85
Puntuació : 5451
Reputació : 0
Re: Les 'quatre barres' per explicar el Multitouch
Doncs sí que és curiós. I sorprenentment agradable! ^^
De debò que hi ha molts catalans que no coneixen la llegenda? Jo diria que la vaig aprendre a l'escola...
De debò que hi ha molts catalans que no coneixen la llegenda? Jo diria que la vaig aprendre a l'escola...
Jo sóc de Mallorca i fa teeemps que conec la llegenda XD Suposo que a catalunya deu estar més estesa que per aquí, no? Ö
Jo també la coneixía, a mí me la van explicar a la ESO, a 2n crec. No la recordo molt detalladament, però més o menys el text m'ho ha fet recordar.
M'he expressat malament, volia dir, que la gent si sap que les barres vermelles varen ser fetes a partir de sang, el que volia dir és que hi ha molta gent que no sap o no recorda exactament quins eren els protagonistes de la llegenda o el perquè d'aquest fet.
Però sí, teniu raó, ara ho edito.
Però sí, teniu raó, ara ho edito.
Sherry- Nèstor
- Nombre de missatges : 85
Puntuació : 5451
Reputació : 0
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ds 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan
» Vull traduir
Dl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención