Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Els contes de Hans Christian Andersen EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan

Els contes de Hans Christian Andersen

5 participantes

Els contes de Hans Christian Andersen Empty Els contes de Hans Christian Andersen

Missatge  Gruay Dj 12 Abr 2012, 22:49

Avui us vull parlar d'un gran home que no és massa conegut (almenys jo no el coneixia fins fa poc), però que és molt important.
Es tracta d'en Hans Christian Andersen, un escriptor danès del segle XIX.
L'Andersen és famós pels seus contes, és l'autor de contes tan famosos com són: l'aneguet lleig, la princesa i el pèsol, la venedora de llumins, entre d'altres.
Últimament he decidit que em volia llegir tots els contes d'aquest home així que cada dia me'n llegeixo un, el que havia pensat fer és anar penjant aquí els que m'agradin més per tal que els pogueu gaudir.
Els penjaré en anglès, tot i que a la mateixa web es poden trobar en l'altre idioma del país.
Començo amb un parell que ja m'he llegit:
La Princesa i el Pèsol: Amb una sola pàgina n'hi ha prou per enamorar-me completament, gran part de l'enamorament és degut al capítol que la grandíssima Sra. Roser Capdevila va fer anomenat: "Les Tres Bessones i la Princesa i el Pèsol", el meu preferit d'entre tots els de les Tres Bessones.

El Petit Claus i el Gran Claus: Aquest és bastant estrany, va sobre un parell de paios que es diuen igual (Claus) i que un té més cavalls que l'altre i llavors... Bé, no us faré spoiler Wink

A veure què us sembla la idea i els contes si us animeu a llegir-los Wink
Gruay
Gruay
TCNM-Correcció
TCNM-Correcció

Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9670
Reputació : 16
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Els contes de Hans Christian Andersen Empty Re: Els contes de Hans Christian Andersen

Missatge  lostbrain Dj 12 Abr 2012, 23:42

Jo ja fa molt temps que me'ls vaig llegir els contes d'aquest home. Tinc un llibre on surten tots els contes en català. Ens els vam llegir, diria que si no va ser a 5 o 6 de primària, va ser a 1 d'ESO! Estan molt bé.
Mira, ara que ho has dit potser em poso a buscar el llibre i me'ls tornaré a llegir! Very Happy
lostbrain
lostbrain
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7866
Reputació : 25
Ubicació : Esterri d'Àneu

Tornar a dalt Ir abajo

Els contes de Hans Christian Andersen Empty Re: Els contes de Hans Christian Andersen

Missatge  shira-chan Dv 13 Abr 2012, 01:28

Diria sense massa por a equivocar-me que el senyor Andersen, igual que els germans Grimm, no es va inventar tots aquests contes si no que va fer un recopil·latori de contes tradicionals. La gràcia és el haver-los recollit tot i, segurament, que els va retocar com li va semblar. Però estic força convençuda que no n'és l'autor.
shira-chan
shira-chan
TCANMVK - La mestressa
TCANMVK - La mestressa

Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20428
Reputació : 169
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  tyrex Dv 13 Abr 2012, 12:15

És com diu la Shira, l'Andersen anava recollint contes tradicionals adaptant-los una mica, per tant és força probable que aquest també sigui un conte tradicional. Quan tingui un moment me'ls llegiré!! Gràcies Tortuga feliç
tyrex
tyrex
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9377
Reputació : 20
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Gruay Dv 13 Abr 2012, 15:02

Entschuldigung!
Segurament teniu raó, sep.
Gruay
Gruay
TCNM-Correcció
TCNM-Correcció

Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9670
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Rini Dv 13 Abr 2012, 16:45

Una mica més llarg, el dels Claus? Sembla infinit! xD El petit Claus és un geni.. I no té cor...
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6976
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt