Els contes de Hans Christian Andersen
5 participantes
Pàgina 1 de 1
Els contes de Hans Christian Andersen
Avui us vull parlar d'un gran home que no és massa conegut (almenys jo no el coneixia fins fa poc), però que és molt important.
Es tracta d'en Hans Christian Andersen, un escriptor danès del segle XIX.
L'Andersen és famós pels seus contes, és l'autor de contes tan famosos com són: l'aneguet lleig, la princesa i el pèsol, la venedora de llumins, entre d'altres.
Últimament he decidit que em volia llegir tots els contes d'aquest home així que cada dia me'n llegeixo un, el que havia pensat fer és anar penjant aquí els que m'agradin més per tal que els pogueu gaudir.
Els penjaré en anglès, tot i que a la mateixa web es poden trobar en l'altre idioma del país.
Començo amb un parell que ja m'he llegit:
La Princesa i el Pèsol: Amb una sola pàgina n'hi ha prou per enamorar-me completament, gran part de l'enamorament és degut al capítol que la grandíssima Sra. Roser Capdevila va fer anomenat: "Les Tres Bessones i la Princesa i el Pèsol", el meu preferit d'entre tots els de les Tres Bessones.
El Petit Claus i el Gran Claus: Aquest és bastant estrany, va sobre un parell de paios que es diuen igual (Claus) i que un té més cavalls que l'altre i llavors... Bé, no us faré spoiler
A veure què us sembla la idea i els contes si us animeu a llegir-los
Es tracta d'en Hans Christian Andersen, un escriptor danès del segle XIX.
L'Andersen és famós pels seus contes, és l'autor de contes tan famosos com són: l'aneguet lleig, la princesa i el pèsol, la venedora de llumins, entre d'altres.
Últimament he decidit que em volia llegir tots els contes d'aquest home així que cada dia me'n llegeixo un, el que havia pensat fer és anar penjant aquí els que m'agradin més per tal que els pogueu gaudir.
Els penjaré en anglès, tot i que a la mateixa web es poden trobar en l'altre idioma del país.
Començo amb un parell que ja m'he llegit:
La Princesa i el Pèsol: Amb una sola pàgina n'hi ha prou per enamorar-me completament, gran part de l'enamorament és degut al capítol que la grandíssima Sra. Roser Capdevila va fer anomenat: "Les Tres Bessones i la Princesa i el Pèsol", el meu preferit d'entre tots els de les Tres Bessones.
El Petit Claus i el Gran Claus: Aquest és bastant estrany, va sobre un parell de paios que es diuen igual (Claus) i que un té més cavalls que l'altre i llavors... Bé, no us faré spoiler
A veure què us sembla la idea i els contes si us animeu a llegir-los
Gruay- TCNM-Correcció
- Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9670
Reputació : 16
Ubicació : Artés
Re: Els contes de Hans Christian Andersen
Jo ja fa molt temps que me'ls vaig llegir els contes d'aquest home. Tinc un llibre on surten tots els contes en català. Ens els vam llegir, diria que si no va ser a 5 o 6 de primària, va ser a 1 d'ESO! Estan molt bé.
Mira, ara que ho has dit potser em poso a buscar el llibre i me'ls tornaré a llegir!
Mira, ara que ho has dit potser em poso a buscar el llibre i me'ls tornaré a llegir!
lostbrain- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1690
Puntuació : 7866
Reputació : 25
Ubicació : Esterri d'Àneu
Diria sense massa por a equivocar-me que el senyor Andersen, igual que els germans Grimm, no es va inventar tots aquests contes si no que va fer un recopil·latori de contes tradicionals. La gràcia és el haver-los recollit tot i, segurament, que els va retocar com li va semblar. Però estic força convençuda que no n'és l'autor.
shira-chan- TCANMVK - La mestressa
- Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20428
Reputació : 169
Ubicació : Gràcia
És com diu la Shira, l'Andersen anava recollint contes tradicionals adaptant-los una mica, per tant és força probable que aquest també sigui un conte tradicional. Quan tingui un moment me'ls llegiré!! Gràcies
tyrex- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9377
Reputació : 20
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors
Entschuldigung!
Segurament teniu raó, sep.
Segurament teniu raó, sep.
Gruay- TCNM-Correcció
- Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9670
Ubicació : Artés
Una mica més llarg, el dels Claus? Sembla infinit! xD El petit Claus és un geni.. I no té cor...
Rini- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6976
Ubicació : Barcelona
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ds 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan
» Vull traduir
Dl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención
» M'agradaria participar!