Parlem sobre Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works
3 participantes
Pàgina 1 de 1
Re: Parlem sobre Fate/Stay Night: Unlimited Blade Works
Què us ha semblat? Ja l'heu vista? ( xD )
A mi m'ha agradat bastant, però s'han saltat vàries coses que surten tant a la novel·la com l'anime (pel que recordo). De totes maneres no es fa pesada ni res, i els punts forts de l'argument han estat tractats correctament pel meu gust. La part que més m'ha agradat ha estat quan
A mi m'ha agradat bastant, però s'han saltat vàries coses que surten tant a la novel·la com l'anime (pel que recordo). De totes maneres no es fa pesada ni res, i els punts forts de l'argument han estat tractats correctament pel meu gust. La part que més m'ha agradat ha estat quan
- Spoiler:
- l'Archer i el Shirou lluitaven l'un contra l'altre, just abans de que el Gilgamesh acabés amb l'Archer.
tyrex- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9376
Reputació : 20
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors
Jo encara no l'he vist. Val la pena de veure, si no has vist la sèrie principal?
Hm, diria que es pot veure pefectament sense haver vist la sèrie abans, no hi ha res que sobti o es treguin del no-res.
I us deixo la cançó del final (no té spoiler ni res):
I us deixo la cançó del final (no té spoiler ni res):
tyrex- Ex-fansuber
Jo l'he vist i... aviam, dir que no he entès un cromo seria fals però me perdut força. Suposo que seguint l'anime de debò o la novel·la això se soluciona, però has d'anar suposant moltes coses.
El que no he entès gens és la relació entre l'Archer i en Shiro o perquè la noia de la portada tot sovint és més forta que una servent. Tampoc he entès què és el Sant Grial, el cor de la nena aquella que tenia el Berbeker? I després li posen al noi aquell tant imbècil però al final és una pasta horrible... Això no ho he entès gens...
M'ha agradat el Samurai tot i que lluitava amb qualsevol amb qui es creués.
Nuc, m'ha agradat molt, però m'he quedat així: Osigui, l'estètica està molt bé, la personalitat dels personatges també m'agrada i es veu que hi ha una història molt potent darrera però me l'he perdut força...
El que no he entès gens és la relació entre l'Archer i en Shiro o perquè la noia de la portada tot sovint és més forta que una servent. Tampoc he entès què és el Sant Grial, el cor de la nena aquella que tenia el Berbeker? I després li posen al noi aquell tant imbècil però al final és una pasta horrible... Això no ho he entès gens...
M'ha agradat el Samurai tot i que lluitava amb qualsevol amb qui es creués.
Nuc, m'ha agradat molt, però m'he quedat així: Osigui, l'estètica està molt bé, la personalitat dels personatges també m'agrada i es veu que hi ha una història molt potent darrera però me l'he perdut força...
shira-chan- TCANMVK - La mestressa
- Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20427
Reputació : 169
Ubicació : Gràcia
M'intentaré explicar el millor possible; és obvi que s'han saltat un munt de coses.
Atenció: no llegir si no l'heu vista encara... llegiu-ho si l'heu vista i no l'heu entès xD.
P.D.: em sembla que aquest és el post més llarg que he escrit des de que estic al fansub... xD
Atenció: no llegir si no l'heu vista encara... llegiu-ho si l'heu vista i no l'heu entès xD.
- Spoiler:
1- Sobre la relació entre l'Archer i en Shirou. Resulta que l'Archer és l'esperit heroic dels ideals del Shirou, i l'ha invocat la Tohsaka del futur degut a una invocació fallida. D'aquí a que a la pel·lícula diguin que hi han dos penjolls, el que li va tornar l'Archer a la Tohsaka (de quan va ser salvat el Shiro en ser atacat pel Lancer), i el que té en Shirou, que encara no l'hi ha tornat. El Shirou veu el penjoll que l'Archer l'hi ha tornat i es pensa que és una rèplica, quan en realitat només existeix un penjoll únic. Això mateix li comenta la Tohsaka, i d'aquí dedueix la relació en que a la peli, abans de començar "la seva lluita final", el Shirou l'anomena Esperit Heroic Shirou.
2- Sobre la lluita que tenen l'Archer i en Shirou. En Shirou té l'ideal de salvar a tothom en aquest món, arran de que va ser salvat quan era petit, en l'última guerra del Sant Grial. L'Archer, com ja he comentat abans, és el "jo gran" del Shirou, que va viure perseguint aquest ideal, el qual no va poder aconseguir. L'Archer finalment dedueix qui és veient els ideals del Shirou petit, i es vol aturar a sí mateix de jove, ja que creu que la seva vida no ha tingut sentit i que ningú hauria de viure sacrificant-se pels altres, o el que és el mateix, que no és possible salvar a molta gent sense sacrificar a altres persones. D'això van les seves discrepàncies sobre els seus ideals, els quals el Shirou petit no pot renunciar i en què l'Archer es vol salvar a sí mateix.
3- I encara falta més! (xD) Sobre el Sant Grial. El Sant Grial va ser l'aposta de dues famílies de la ciutat Fuyuki (on passa tota la peli), els Einzbern (la nena del Berserker) i la família Tohsaka. Tractaven de buscar un mètode d'acumular tot el poder màgic possible, que pogués concedir qualsevol desig al seu portador. Per tal de dur-ho a terme, van trobar la manera d'invocar als servents, herois de la humanitat, els quals s'havien d'eliminar entre sí i fer que l'energia que posseïen passés a acumular-se al Sant Grial un cop eliminats. De fet, hi havien hagut un munt de guerres pel Sant Grial abans, i ningú havia aconseguit encara obtenir-lo (sempre per un accident o un altre). Per què lluitaven doncs? Es basaven en la hipòtesis de que si el Sant Grial podia invocar herois de la humanitat, entitats que cap altre mètode màgic podia assolir, aleshores, un cop complet, podia concedir el desig del seu portador. Al final de la peli ja has vist què és el Sant Grial, l'acumulació de poder que necessita un cos amb circuit màgic per poder-se reproduir, és a dir, un sacrifici, com la nena petita dels Einzbern (la del Berserker) o el Shinji (el noi fastigós). En altres paraules, necessita un "contenidor" màgic. En altres paraules, el Sant Grial és l'acumulació de poder obtingut gràcies al sacrifici dels herois invocats. Per tant, decideixen destruir-lo i posar fi a aquesta ridícula guerra.
4- Sobre el noi imbècil i fastigós, el Shinji.
El Gilgamesh, el 8è servent, havia sobreviscut a l'anterior guerra del Sant Grial, 10 anys enrere. Per sobreviure, tenia tancats a tots els nens d¡un orfanat en taüts a l'església del Kotomine (el sacerdot cínic), i els anava robant l'energia vital. Vaja, que el Gilgamesh ja de per sí era un malparit. Aleshores, un cop la Caster mata a la Rider, el Shinji es queda sense servent, i va a l'església. Allà el Kotomine li ofereix l'ajuda d'un altre servent, el que no hauria d'existir, el Gilgamesh. Resumint, quan el Gilgamesh mata el Berserker, i la nena és assessinada, el Sant Grial encara no es pot materialitzar, perquè falta encara el contenidor. El Gilgamesh ja té el circuit màgic, el cor de la nena, i ara vol un cos, el d'en Shinji, que no té un circuit màgic prou potent, al ser fill d'una saga de mags ja extingida. Amb això ja queda explicada aquesta part, només afegir que podia haver agafat a la nena sola sense matar-la, com fa amb en Shinji (això ho fa en altres arguments de la novel·la, com ara a la sèrie).
5- Sobre el samurai. El samurai era un heroi fictici japonès. Això és degut a que és invocat per la Caster, un altre servent, i no pot invocar a un servent real. Per tant, n'ha d'invocar un de fictici, i lligar-lo a alguna màgia que no sigui la seva, ja que la Càster necessita el seu propi manà per viure. Per tal d'aconseguir-ho, lliga el cos del samurai a l'entrada del Temple Ryudou, on la Caster resideix, per tal de que sigui el guardià de l'entrada al seu refugi, el temple. Conclusió: el samurai no es pot moure més enllà de l'àrea on està lligat amb la terra, i ha de lluitar per protegir la porta. Per això quan mor la Caster, encara es troba amb la Saber, ja que el seu poder només depenia del de la terra. I el seu únic motiu per viure, ell, un heroi fictici, era per lluitar amb l'única cosa que tenia, la seva tècnica amb l'espasa. D'aquí el duel final que tenen la Saber i ell.
6- Un munt més de coses per explicar. Espero haver-me fet entendre, de moment espero haver-te aclarit els dubtes que has proposat xD.
P.D.: em sembla que aquest és el post més llarg que he escrit des de que estic al fansub... xD
tyrex- Ex-fansuber
La veritat és que sí, que he entès moltes coses, i t'has explicat molt bé.
Amb això, la pel·li pren més sentit, quasi que me la tornaria a mirar i tot, ehehhe.
Merci!
Amb això, la pel·li pren més sentit, quasi que me la tornaria a mirar i tot, ehehhe.
Merci!
shira-chan- TCANMVK - La mestressa
- Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20427
Reputació : 169
Ubicació : Gràcia
Bonus track:
Paròdia de la peli xD
Paròdia de la peli xD
tyrex- Ex-fansuber