Tutorial Avidemux!
+2
surreak
SunShadow
6 participantes
Pàgina 1 de 1
Tutorial Avidemux!
Convertint amb Avidemux
Avidemux is a free video editor designed for simple cutting, filtering and encoding tasks. It supports many file types, including AVI, DVD compatible MPEG files, MP4 and ASF, using a variety of codecs. Tasks can be automated using projects, job queue and powerful scripting capabilities.
Avidemux is available for Linux, BSD, Mac OS X and Microsoft Windows under the GNU GPL license. The program was written from scratch by Mean, but code from other people and projects has been used as well. Patches, translations and even bug reports are always welcome.
Què significa això? Que teniu a l'abast una magnífica eina d'edició de vídeo totalment lliure i realment senzilla d'utilitzar.
Com que trobo personalment que és un programa molt útil, potent, i alhora simple... a continuació faré un breu però detallat tutorial de funcionament d'aquest programa. Us el podeu descarregar a http://fixounet.free.fr/avidemux/.
El tutorial és centra concretament en com passar un vídeo des d'un format donat (mentre el llegeixi el programa tots serveixen), a .mp4 utilitzant els codecs x264 per al vídeo i el AAC per a l'àudio, i de passada afegint-hi subtítols. Veureu que és molt senzill canviar aquestes preferències, hi ha qui segurament prefereix convertir a .avi amb codecs com XVID o DivX amb MP3... etc....
Aquesta és la pantalla principal del programa. Com es pot veure, no és gens enrabassat i més o menys a primera vista ja es pot anar intuïnt com funciona. El menú lateral serà la nostra principal eina.
Comencem doncs obrint un arxiu de vídeo: File / Open... A continuació, si veiem que el vídeo que hem obert és massa gran i se surt de la pantalla podem canviar el tamany d'aquest amb el menú View:
Ara, si el que volem és anar veient com queda el vídeo després d'editar-lo (afegir subtítols, canviar-li el tamany, retallar-lo...) Hem de seleccionar Output també en el menú View
Ara comença la part principal. Escollim amb quin codec de vídeo volem convertir, per això utilitzem el desplegable del menú de la dreta. En el nostre cas escollim el codec x264:
Si li donem al botó Configure, se'ns obrirà un menú de configuració, però no patiu, en cas de que vulgueu tocar alguna cosa, utilitzeu la barra lliscant que apareix a mitja pantalla amb el nom de "Quality". Aquest ajustament ens determinarà quina és la qualitat del vídeo a la sortida. El valor de 26 que hi ha per defecte és en la majoria de casos prou acceptable. Tot i que no sempre a tothom li fa el pes, si considereu que voleu millorar la qualitat, fent que l'arxiu també sigui més gran, reduïu aquest valor. Si per contra, considereu que no necessiteu qualitat el podeu augmentar. Penseu que disminuir en 6 unitats aquest valor duplica el tamany de l'arxiu! Jo sovint el deixo a 23.
A continuació ja podem sortir d'aquesta finestra i premem el botó Filters. El primer que farem serà afegir-hi els subtítols (que ja hem editat prèviament amb algun editor com Aegisub).
El següent pas pot ser reescalar el vídeo per si el volem fer més petit. Sovint les VO les trobem a 720p o 1080p i acostumen a pesar molt.
En el meu cas, que estic partint de vídeos a 720p, els reescalo un 55% i la sortida queda a 396p que encara és acceptable.
Tanquem aquestes finestres, i passem a escollir el códec d'àudio, de nou al menú lateral de la finestra principal. En aquest cas escollim el codec AAC però podrieu escollir el que preferiu.
Al botó Configuration escollim la qualitat en kbps, 112 és un valor justet ja... no n'agafeu d'inferiors.
Per acabar ja quasi bé escollim al desplegable Format el tipus d'arxiu que volem, en aquest cas volem generar un .mp4
I així és com queda el previ del vídeo... només ens queda convertir!
És tant senzill com anar a: File / Save / Save video... i posar-li el nom que vulgueu!!!
SunShadow- Nèstor
- Nombre de missatges : 25
Puntuació : 5487
Reputació : 0
Ubicació : Les Franqueses del Vallès
Re: Tutorial Avidemux!
Ja el tenia, però ara m'estalvies dos passos en un! Què crack!
(Només el feia servir per tallar vídeos, jajaja)
(Només el feia servir per tallar vídeos, jajaja)
tyrex- Ex-fansuber
- Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9377
Reputació : 20
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors
Genial! Com t'ho curres!!
shira-chan- TCANMVK - La mestressa
- Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20428
Reputació : 169
Ubicació : Gràcia
Avidemux es la millor alternativa per encodeig que hi ha per linux, la unica falla es que no pot carregar avs si ho fes ja el rograma seria el millor.
jo el feig servir per re-encodejar ja que faig lo que es el mp4 amb avs via megui/windows i despres el re encodeijo per pasarlo a format .avi deixant lo a 720p i sense gaire perdua.
ja que cuan ho feia amb el Virtualdub perdua no n'hi habia pero... tamany 500 ~ 600 mb -.-"
jo el feig servir per re-encodejar ja que faig lo que es el mp4 amb avs via megui/windows i despres el re encodeijo per pasarlo a format .avi deixant lo a 720p i sense gaire perdua.
ja que cuan ho feia amb el Virtualdub perdua no n'hi habia pero... tamany 500 ~ 600 mb -.-"
Doumekxkai- Nèstor
- Nombre de missatges : 25
Puntuació : 5211
Reputació : 0
Però jo li donc a Output i no em surt el menú aquest de triar el còdec. És normal? Igualment moltes gràcies molt currat el tutorial.
Quan obres l'avidemux mateix, a l'esquerra et surt el còdec de vídeo i àudio que vols triar, i la sortida del format que vulguis (.avi, .mp4, etc...). A veure si te'n surts! Ànims!
tyrex- Ex-fansuber
Tinc un problema (un altre cop), quan guardo el projecte, el so, els subtítols i la imatge no em van alhora. I no entenc perquè passa, és normal? faig alguna cosa malament? Gràcies.
Ui, ara sí que no t'entenc massa... Quan comprimeixes (fas l'arxiu en .avi, .mp4, etc...) et surt a destemps? Això sí que no ho sé pas arreglar, crec...
tyrex- Ex-fansuber
Bé d'acord, gracies Tyrex, ja probaré de fer-ho un altre cop, però a veure si canviant alguna opció que potser tinc malament.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
Ds 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan
» Vull traduir
Dl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención
» M'agradaria participar!
Dv 22 Des 2023, 17:54 por Dan
» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Dv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan
» M'agradaria unir-me
Dg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan