Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Tutorial de colorejat EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Tutorial de colorejat EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Tutorial de colorejat EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Tutorial de colorejat EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Tutorial de colorejat EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Tutorial de colorejat EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Tutorial de colorejat EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Tutorial de colorejat EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Tutorial de colorejat EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan


Tutorial de colorejat

+4
Rini
Gruay
tyrex
Shruikan
8 participantes

Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Tutorial de colorejat

Missatge  Shruikan Dt 24 Maig 2011, 23:19

Com diuen en Castellà, lo prometido es deuda, i aquí teniu el tutorial de colorejat que us vaig dir que faria. Em sap greu no haver pogut fer un videotutorial, no m'anava bé el micròfon de l'ordinador, així que he hagut de fer un tutorial normal, amb imatges i text. Tot i així espero que us sigui útil i que no estigui massa confós i incomplert. Demano perdó per la meva horrible caligrafia amb la tauleta gràfica, i si no enteneu alguna cosa m'ho demaneu. Very Happy

Primer de tot, començarem obrint el document/dibuix que volguem colorejar(òbviament), i a la finestra de capes hauríem de tenir una cosa com aquesta:
Tutorial de colorejat Tutorial1

Només dues capes: la primera és la del dibuix i la segona és una tota blanca que farà de fons. El que hem d’anar fent llavors és anar afegint capes conforme anem augmentant colors. En general, és una capa per cada color, tot i que també hi ha gent (jo m’hi incloc) que treballen en capes per zones. Tot i així, pel tutorial faré servir el primer mètode.
Nota a tenir en compte: Hi ha vegades en que tenim la línia i el blanc de fons junts a la mateixa capa perquè no hem fet un vectoritzat. Com ho pintem llavors? Molt fàcil: simplement hem de canviar el mode la capa de “Normal” a “Multiplicar”.
Tutorial de colorejat Tutorial2hu Tutorial de colorejat Tutorial3w

D’aquesta manera el blanc crearà “transparència” i es veuran els colors que hi afegim a sota.

Bé, continuem. El següent que hem de fer doncs és crear una capa nova i col•locar-la a sota de la capa del dibuix però sempre per sobre de la capa de fons.
Tutorial de colorejat Tutorial4r

El primer que pintarem serà la pell. Es pot treure el color de referència d’alguna altra imatge amb el comptagotes (suposo que no cal que expliqui com) tot i que, degut a una vegada no em va donar gaires bons resultats, jo prefereixo buscar el color a la paleta.
Tutorial de colorejat Tutorial5f

El color carn el podem trobar a la paleta si busquem a la franja entre el groc i el vermell de sota. Evidentment, depenent de si ens acostem més a groc o al vermell, sortiran tons de color diferents, i igual passa si busquem més cap a el blanc i el gris o cap al color intens. És qüestió d’anar provant i buscant el color que més s’escau amb la pell del personatge. Jo he agafat un color clar, tot i que he intentat que no fos massa pàlid (no m’agrada pintar pells molt clares).
Llavors, important el que ve ara: hem de crear una nou document que ens servirà de paleta de colors. Com que a l’hora de fer les ombres jugarem molt amb les opacitats i el flux del pinzell després pot ser difícil recuperar el color si volem fer algun retoc. La paleta en ajudarà a tenir els colors a mà i a més la podem utilitzar la següent ocasió que vulguem pintar el mateix personatge.
Tutorial de colorejat Tutorial6r

Un cop això fet, ja podem pintar totes les zones que vagin del mateix color. Hi ha gent que pinta amb total llibertat i sortint-se de les línies i després borra un cop feta la feina. Sé que és més còmode, però jo no ho faig. Sentiu-vos lliures de triar el mètode que vulgueu. Sobretot, feu servir el pinzell, que el pot de pintura no us funcionaria.
Tutorial de colorejat Tutorial7e

Ara ja tenim la capa base. Ja podem començar amb les ombres. Primer de tot creem una nova capa per sobre de la del color de pell, i busquem una tonalitat una mica més fosca de la pell.
Tutorial de colorejat Tutorial8a

Per trobar-la, dintre de la paleta de colors només ens hem de moure una mica cap a la dreta i cap a baix fins a trobar el color que ens sembli apropiat. També recomano baixar una mica la barra lateral, perquè si no el color és cada cop menys real per a la pell.
Fem una taca d’aquest nou color al document que ens serveix de paleta i ara bé quan comença lo bo.
Al photoshop que jo tenia abans hi havia una eina que era l’aerògraf, i era la que jo acostumava a fer servir. Tot i així aquesta eina ja no hi és en aquesta versió, així que amb el pinzell hem de mirar d’imitar el seu efecte. I això com s’aconsegueix? Doncs modificant el flux i l’opacitat.
Tutorial de colorejat Tutorial9

És un procés una mica subjectiu, i hem d’anar provant fins que obtinguem un resultat que ens agradi. La opacitat sempre va més alta, jo l’he deixat a un 72%, tot i que el flux ha d’estar molt baix, en el meu cas, al 19%. No és un número fix, va a gustos com ja he dit, i sempre es pot anar canviant a mesura que es va treballant.

Tutorial de colorejat Tutorial10
Aquí teniu una mostra del mateix color: a l’esquerra amb l’opacitat i el flux al màxim i a la dreta amb els paràmetres modificats.
Anem a aplicar-ho al dibuix, doncs. És important establir una direcció de la qual prové la llum i fer les ombres sempre basades en aquesta direcció. En aquest cas, la llum vindrà de davant, bàsicament perquè per la posició és la direcció més fàcil i les ombres no tenen formes extranyes sinó que segueixen les línies de la cara i els cabells.

Tutorial de colorejat Tutorial11j
Més o menys hauria de quedar una cosa així. Si els límits entre colors no ens queden prou difuminats, només hem de baixar els paràmetres d’opacitat i flux. Si pel contrari trobem que està massa difuminat, només hem de pujar-los.
A l’hora de ficar ombres també hem de tenir en compte el relleu de la cara, les profunditats, especialment als ulls i a les galtes, també els llavis i el nas, especialment l’ombra que pugui fer aquest si la llum bé dels laterals. Evidentment, si fem ombra en un lloc i després la volem treure o ficar-hi una zona més clara, només hem de tornar a passar amb el pinzell amb el color de pell de fons.
Bé, més o menys, la primera capa ha quedat una cosa així.
Tutorial de colorejat Tutorial12u

Ara ja podem passar a la següent capa d’ombres. Si durant el procés d’ombrejat veiem que ens falta zona, sempre podem tornar a aquesta capa i augmentar la zona ombrejada.
Bé, ara el que segueix és un altre cop el mateix pas que em seguit abans: obrim capa nova a sobre l’anterior i busquem el color tal i com us he ensenyat abans. Fem una taca a la paleta de colors i podem començar a fer les ombres. Això sí, ara hem de mirar de no cobrir totalment tota la zona que abans hem ombrejat, hem de deixar un marge.
Ara també hem de tenir una mica més en compte les profunditats. Hi ha zones poc profundes que abans els hi hem aplicat una capa d’ombres, però ara potser no seria necessari. Coses del relleu.

Tutorial de colorejat Tutorial13
Una cosa així, superposant però sense acabar de menjar-nos del tot el color de sota. Un cop feta aquesta capa, hauria de quedar una cosa així.
Tutorial de colorejat Tutorial14p

I ara fem la tercera i última capa d’ombres. La quantitat de capes és també una cosa molt subjectiva, però jo crec que amb tres o quatre capes d’ombres n’hi ha prou. Així doncs, repetim tot el procés una última vegada.

Tutorial de colorejat Tutorial15
Busquem el color...

Tutorial de colorejat Tutorial16t
El fiquem a la paleta... i comencem a pintar. Com més fosca la capa, menys tros hem de pintar, recordeu. Com a mínim en condicions de llum normals.

Tutorial de colorejat Tutorial17
I apa, ja tenim les ombres de la pell acabades. Però això no vol dir que haguem acabat amb aquesta zona: ara falta posar els brillos, les zones il•luminades. El procés és el mateix que amb les ombres, tot i que a mi no m’agrada que es notin gaire, així que treballo amb una opacitat i un flux encara més baix que el que hem utilitzat fins ara. Si més no amb la opacitat més baixa. També només farem dues capes de brillo, en comptes de tres. Agafem el color de base de la pell i busquem una tonalitat més clara de la gama de colors simplement anant cap a l’extrem blanc.

Tutorial de colorejat Tutorial18
Si les ombres les feiem en els trossos de pell que per relleu quedaven més enfonsats, ara les zones il•luminades seran aquelles que sobresurten més.

Tutorial de colorejat Tutorial19
Primera capa...

Tutorial de colorejat Tutorial20
I segona capa (sí, ja se que no es nota gaire)

I bé, més o menys ja podriem donar la pell per colorejada. A partir d'aquí és sempre el mateix procés per totes les parts. L'únic que potser en zones més lluents, com ara els ulls o els cabells i determinats tipus de roba o metalls, el flux i la opacitat han de ser més elevats per crear aquest efecte lluent i llis, poc rugós.

Bé, crec que això és tot. Espero que us hagi servit d'alguna cosa. ^^
Shruikan
Shruikan
TCAMK-Traducció
TCAMK-Traducció

Nombre de missatges : 1817
Puntuació : 7212
Reputació : 29
Fecha de inscripción : 13/06/2010
Edad : 30
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  tyrex Dt 24 Maig 2011, 23:21

Molt bo el tutorial! Gràcies! Ja tinc feina per aquest estiu, amb tants que n'heu fet... Razz

P.D.: Sóc jo, o la Redles monopolitza les firmes del fòrum? Ma germana, ara la Shruikan... totes caieu... xD
tyrex
tyrex
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9179
Reputació : 20
Fecha de inscripción : 06/01/2010
Edad : 31
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Gruay Dt 24 Maig 2011, 23:28

Mare meva, quina currada xDDDD Bona feina noia Wink

P.D.: La Redles és una dictadora de firmes!
Gruay
Gruay
TCNM-Correcció
TCNM-Correcció

Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9472
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 25/02/2010
Edad : 32
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Rini Dt 24 Maig 2011, 23:30

Ostres que curiós el sistema d'ombres. M'ha agradat molt! Ara toca posar-ho en pràctica... xD



P.D.: Sóc jo, o la Redles monopolitza les firmes del fòrum? Ma germana, ara la Shruikan... totes caieu... xD
Riu riu... tu ets el pròxim...
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6778
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  tyrex Dt 24 Maig 2011, 23:34

Rini escrigué:
Riu riu... tu ets el pròxim...
L'objectiu són les noies. Ja la tinc collada, ja. Kawaii Redles! Brindis
tyrex
tyrex
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9179
Reputació : 20
Fecha de inscripción : 06/01/2010
Edad : 31
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Redles Dt 24 Maig 2011, 23:38

Molt bon tutorial! ^^ Aquest estiu no hi haurà temps per avorrir-se!

PD: Tyrex tu si en vols, tmb ten fare una... (El meu objectiu es dominar el món!!)
PD2: La Rini és mol exigent.
Redles
Redles
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 395
Puntuació : 5320
Reputació : 7
Fecha de inscripción : 07/12/2010
Edad : 29
Ubicació : Mota de polvo

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Gruay Dt 24 Maig 2011, 23:41

Redles escrigué:
PD2: La Rini és mol exigent.
Redles, perdó per la comparació però no me'n puc estar xD
Tutorial de colorejat Pastis-PP_ARAIMA20110524_0071_24
Gruay
Gruay
TCNM-Correcció
TCNM-Correcció

Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9472
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 25/02/2010
Edad : 32
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Rini Dt 24 Maig 2011, 23:43

Gruay què coi és això? xD

I d'exigent res! Només m'agrada analitzar fins l'últim detall de cada cosa!
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6778
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Shruikan Dt 24 Maig 2011, 23:44

Redles, munta un negoci de firmes i et forres.
I jo us vull veure treballant a tots. A veure, per la setmana que ve, feu un colorejat, va. Demostreu-me que no he vessat sang, suor i llagrimes amb aquest tutorial per res.
Shruikan
Shruikan
TCAMK-Traducció
TCAMK-Traducció

Nombre de missatges : 1817
Puntuació : 7212
Reputació : 29
Fecha de inscripción : 13/06/2010
Edad : 30
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Gruay Dt 24 Maig 2011, 23:48

Rini escrigué:Gruay què coi és això? xD
Si t'hi fixes, al pastís que els del PP van regalar al president del PP de badalona hi posa "Mol per fer" com al comentari de la Redles xD

Shruikan escrigué:
I jo us vull veure treballant a tots. A veure, per la setmana que ve, feu un colorejat, va. Demostreu-me que no he vessat sang, suor i llagrimes amb aquest tutorial per res.
Exagerada ¬¬
Gruay
Gruay
TCNM-Correcció
TCNM-Correcció

Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9472
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 25/02/2010
Edad : 32
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Redles Dt 24 Maig 2011, 23:49

Mmm... la semana que ve... impossible. Examens. Però a l'estiu segur.

PD: Analitzar fins l'últim detall, ¬¬ perepunyetes se'n diu.
PD2: Un negoci... no es mala idea... una firma a 100€? XD
Redles
Redles
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 395
Puntuació : 5320
Reputació : 7
Fecha de inscripción : 07/12/2010
Edad : 29
Ubicació : Mota de polvo

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Rini Dt 24 Maig 2011, 23:52

Bua, no m'hi havia fixaat! xDD
Si en el fons als del PP els encanta la química...

El colorejat es farà esperar, ho sento! A l'estiu!
I 100€... No pot haver-hi preu d'amic/amiga? Crying or Very sad
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6778
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Redles Dt 24 Maig 2011, 23:54

Mira, et puc fer un 50% de descompte per ser amic, un 80% per ser amiga i un 99% per certs "favors". Quin et quedes?

Redles
Redles
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 395
Puntuació : 5320
Reputació : 7
Fecha de inscripción : 07/12/2010
Edad : 29
Ubicació : Mota de polvo

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  tyrex Dt 24 Maig 2011, 23:57

Cap dels dos. Et treuré el fuet com abusis de ma germana.
tyrex
tyrex
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9179
Reputació : 20
Fecha de inscripción : 06/01/2010
Edad : 31
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Rini Dt 24 Maig 2011, 23:58

Els favors, sempre i quant no incloguin coses impròpies de dues noietes, ja saps. (xDDD)
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6778
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Redles Dc 25 Maig 2011, 00:00

D'una noieta? Llavors no tindràs cap problema! Tu tranquil·la que la diversió està assegurada! Very Happy
Redles
Redles
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 395
Puntuació : 5320
Reputació : 7
Fecha de inscripción : 07/12/2010
Edad : 29
Ubicació : Mota de polvo

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  tyrex Dc 25 Maig 2011, 00:03

Ignorat completament... Doncs com contineu fent off-tòpic us feu un post a Poti-Poti. Cop de fuet Cop de fuet

Llengota Ens sap greu Shru... Mai més.
tyrex
tyrex
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 2575
Puntuació : 9179
Reputació : 20
Fecha de inscripción : 06/01/2010
Edad : 31
Ubicació : Barcelona, a la caverna dels auditors

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Gray Slimner Dc 25 Maig 2011, 01:11

Shruikan escrigué:I jo us vull veure treballant a tots. A veure, per la setmana que ve, feu un colorejat, va. Demostreu-me que no he vessat sang, suor i llagrimes amb aquest tutorial per res.
Sóc un borde de merda, ho sé, però si trobeu una mica de temps entre tants exàmens study , en lloc de fer colorejats, podríeu fansubejar una mica, aviam si ens treiem de sobre algun projecte, ya know Cop de fuet Furiós

PD: És conya, feu el que vulgueu.

PD2: "Bueno" tampoc és conya, no ens enganyem xD
Gray Slimner
Gray Slimner
TCNRM - Traducció
TCNRM - Traducció

Nombre de missatges : 3087
Puntuació : 9063
Reputació : 40
Fecha de inscripción : 11/01/2011
Edad : 32

http://myanimelist.net/profile/Gray_Slimner

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Akuma Dc 25 Maig 2011, 07:24

M'havia passat per alt el tutorial. Moltes gràcies Shruikan, t'ho has currat molt. Si puc ja intentaré fer algún durant els propers dies, tot i que primer hauré de fer un lineart.

Arigatou gosaimasen!
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7123
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Manto-kun Dc 25 Maig 2011, 16:50

Molt bó el tuto! Jo m'esperava un vídeo amb veu sexy com els de l'Akuma, però que hi farem, haurem de conformar-nos amb la imaginació.

No però és brutal, molt bó! 10/10
Manto-kun
Manto-kun
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1333
Puntuació : 6601
Reputació : 18
Fecha de inscripción : 09/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Nara

http://www.litoskayak.co.nr

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Akuma Dc 25 Maig 2011, 19:37

Manto-kun escrigué:Molt bó el tuto! Jo m'esperava un vídeo amb veu sexy com els de l'Akuma, però que hi farem, haurem de conformar-nos amb la imaginació.

No però és brutal, molt bó! 10/10

WHOOOOT veu sexy diu. Sonotone amigo? xDDD
P.D.: lo del tipo aureograf no ho sabia muahaha.
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7123
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Tutorial de colorejat Empty Re: Tutorial de colorejat

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum