Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Compartició de llibres de text per p2p EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan


Compartició de llibres de text per p2p

+2
Mortimer
Akuma
6 participantes

Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Akuma Dl 17 Set 2012, 13:56

Bones,

Acabo de llegir aquest notícia, i m'ha cridat la atenció. Es veu que el partit Pirates, ha organitzat una moguda per a que tots els nens que s'han quedat sense llibres de text (estem parlant sobretot de problemes econòmics per ajudes estatals), en puguin gaudir.
Han anomenat aquest moviment P2P (parent to parent), en alusió al sistema peer to peer que ja es fa servir des de fa temps a internet.
Us deixo la font de la notícia on ho he trobat: http://www.catalunyapress.cat/es/notices/2012/09/descargate-los-libros-de-textos-de-tus-hijos-gratis-68517.php

Què opineu d'aquest moviment? Us sembla bé o us sembla una equivocació especialment en un moment tan difícil per les editorials?
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7117
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Mortimer Dl 17 Set 2012, 17:13

Jo diria que esta molt be aquesta iniciativa ja que d'aquesta forma les families no tenen que gastar avegades fins al 140 euros que pot costar tot el conjunt de llibres de text. I al tema de les editorials jo diria que si que els afecta per que perden diners pero si el preu dels llibres es tan elevat la gent no podra pagarlos igualment per tant tampoc guanyarien una gran cantitat. La solució potser seria baixar la producció de forma que les editorials no perdin tants diners ja que sempre hi ha gent que els hi agrada comprar-los.
Mortimer
Mortimer
Castafiore
Castafiore

Nombre de missatges : 234
Puntuació : 4884
Reputació : 3
Fecha de inscripción : 06/01/2012
Edad : 27
Ubicació : Castellar del Vallès

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Rini Dl 17 Set 2012, 17:15

Crec que hi ha millors maneres de tocar aquest tema.

Primer de tot, perquè les editorials no en tenen la culpa. Si bé a vegades els preus dels llibres arriben a uns preus MOLT abusius, bé d'alguna cosa hauran de viure, no? A part de novel·les, poesia, etc...

Em recorda al mateix que va passar amb aquell mercadona a ¿Andalusia?, que van entrar i van agafar el menjar i marxar sense pagar. No deixa de ser un delicte... I quina culpa tenen els del mercadona? (Que tampoc els ve de 300€ que es van endur en queviures, però igualment, si tothom fes el mateix això seria una disvauxa.)

Primer de tot, moltes AMPAs faciliten que els nens tinguin els llibres de text pel "mòdic" preu d'uns 70€ el curs. Això sí, reutilitzats i tornar-los quan acaben.
Segon, què fan els nens amb llibres en .doc, .pdf, extensió que vulguis? Han de portar llavors un portàtil a classe? I qui el paga? Tens diners per comprar-li un portàtil + programari que hagis de pagar extra + càrrec de llum i no pels llibres?
I si no et deixen dur el portàtil? Llavors què? A hores de classe tires dels llibres del del costat i a casa ho fas amb els digitals? Per això casi que millor facis fotocòpies del que calgui del llibre del del costat i ja t'apanyaràs.


No ho sé, no em sembla la millor manera.

I abans de que comencessin les classes vaig veure a TV3, TN, que hi havia una mena d'empresa que gestionava el reutilitzament de llibres per això mateix, perquè no cal que sigui de primera mà, i la gent ja no està per gastar-se 400€ en els llibres d'un nou curs. Tampoc s'enduien una comissió molt elevada. Aquesta em sembla, a mi, una bona manera de dirigir que els nens no puguin accedir als llibres de text per problemes econòmics.

I tu, Akuma? Què en penses tu? Deixes la bomba i marxes xD
Rini
Rini
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1275
Puntuació : 6772
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 07/03/2011
Edad : 29
Ubicació : Barcelona

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Akuma Dl 17 Set 2012, 19:55

Bé, jo volia que aquest cop vosaltres donguèssiu primer la opinió, que sempre salto amb la meva al primer comentari xDDD.

Jo sóc dels que opina que les edicions digitals són coses que ja totes les editorials haurien de tindre en compte, entre altres coses pq així hi ha més feina per mi xDDD, i en segon, pq la gent comença a utilitzar ebooks i tablets a sac, per tant una adaptació del mercat és necessària, i sino, han de morir amb el que hi ha.

Realment per les editorials, tindre suport a paper és més una putada que no pas una avantatge, pq han de fer un manteniment d'stocks i de logística que costa temps, recursos, i personal qualificat, per tant a les editorials no crec que els vagi malament no haver de pagar tants metres quadrats de sol per temes de magatzem.

Però és clar, tot lo bó de contres, i una d'elles és la pirateria. Tots sabem que quan t'has de fotocopiar un llibre, no t'ho deixen fer per temes legals. Hi ha empreses que fan la vista grossa, però la majoria de llocs intenten cumplir-la, i als llocs on pots fer fotocòpies de llibre et costa un ronyó, o sigui que al final, abans era casi lo mateix comprar el llibre que escanejar-lo, mentre que fer una copia de un soport electrónic crec que està prou demostrat que no costa tant.

D'altra banda, jo recordo que quan era petit, me mare sempre es queixava del preu dels llibres, i si no coneixes ningu que et presti els llibres estàs fucked, sense comptar que cada pocs anys canvien la editorial, i tot se'n va a la foguera de sant joan. Ara és més fàcil compartir vells llibres, sobretot amb l'internet, però no sé vosaltres, però a mi em sabria greu veure les respostes dels exercicis al meu llibre, perdria el sentiment d'esforça que sempre he tingut.

Està clar, que sigui com sigui els preus son abusius, sobretot si ho comparem amb altres països, on no hi ha preu mínim establert per llibres per tal d'ajudar editorials; només cal que us fixeu a amazon (amazon spain no, que allà els presu son iguals per llei), que pots comprar més llibres d'oferta.

Així doncs, he parlat sobre el cost logístic que s'estalvien. en fer el suport electrònic, però no he parlat del preu d'aquests, i es que el preu segueix sent abusiu, ho miris com ho miris.

Des del meu punt de vist crec que s'hauria de fer un control de preus més just i igualitari, ja que al cap i a la fi, les editorials venen milers de llibres, especialment de text. I els surt molt més que a compte.

Ara us toca a vosaltres parlar que ja m'he enrotllat prou jo per avui xD.
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7117
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Manto-kun Dl 17 Set 2012, 20:36

Mmm.. un dels problemes que vec o bé en tota la meva vida d'estudiant he vist es que mai s'acaben els llibres quan és comencen. Quants llibres de text us heu polit fins a la última pàgina durant un curs escolar? Segurament algun sí, però quants no? Doncs un tarter.

Trobo que seria bó que s'aprofitéssin millor, com? Doncs reduïnt temari. Sí, perquè hi ha temaris que ni es toquen, al cap i a la fi al Batxillerat per exemple, hi ha coses que són necessàries cara la sele o cara la uni i coses que no. I a la ESO això n'hi ha a patades.

Fent llibres més prims i més assequibles.

Ara bé potser algú pensarà que el que estàs fent és reduir les possibilitats d'adquirir coneixement d'un alumne: fals. Si un alumne no té ganes de llegir-se pel seu compte el tema 15 que parla del meravellós món de la física quàntica, doncs com si li regales una enciclopèdia que parli del mateix, si no s'ho mira doncs no servirà per a res.

I també reutilitzar llibres, no canviar els llibres cada any que únicament canvía la portada quan el contingut és pràcticament el mateix des de fa al menys... 10 anys.

Si aquestes coses estiguéssin fomentades no hi hauria tants problemes, però es clar, les editorials i d'altres necessiten enriquir-se....





Manto-kun
Manto-kun
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1333
Puntuació : 6595
Reputació : 18
Fecha de inscripción : 09/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Nara

http://www.litoskayak.co.nr

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  shira-chan Dl 17 Set 2012, 22:49

Doncs a mi em sembla perfecte aquesta iniciativa. Per mi l'educació és un dret, no un privilegi.

L'any passat vaig fer anglès (amb en tyrex) i vam trobar el llibre a internet en .pdf. El vam imprimir a 2 pàgines per plana i doble cara i ens va sortir per uns 4€. El de debò valia 30€. No tenia colorets i xuminades, però hem fet el curs igual i fins i tot millor que la resta de la classe...

En resum, el preu dels llibres de text és abusiu. I és absolutament cert que les edicions contínuament canvien. Normalment és culpa del ministeri que canvia temaris, però fijo que igualment també ho canviarien. Així que l'opció de reutilitzar serveix 1 any, però el següent ja han canviat.

S'haurien de fer llibres econòmics, si no es poden reutilitzar. Fer-los en format informàtic, en blanc i negre i que cadascú s'ho imprimeixi, per exemple, seria un merder però ja seria més econòmic. Portar l'ordinador a classe no m'agrada tant pq el facebook sempre acaba obert.

Quan un mercat és abusiu és quan apareix la pirateria. Si els llibres valguessin poc, no n'hi hauria circulant per la xarxa.

Que aleshores les editorials perden calers? Potser sí... però és el que diu l'Akuma, necessitem modernitzar-nos i reorganitzar aquest tipus d'empresa. I no només les editorials, també el cine, les sèries, etc. Perquè frenar el progrés es d'imbècils.
shira-chan
shira-chan
TCANMVK - La mestressa
TCANMVK - La mestressa

Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20224
Reputació : 169
Fecha de inscripción : 01/01/2010
Edad : 37
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Minamino Shuuichi Dt 18 Set 2012, 10:13

A mi em sembla genial. De fet, i a escala més petita, és el que jo he fet amb aquelles amigues que eren més petites que jo i es volien estalviar unes peles en llibres, que prou fotuda està ja l'economia com per castigar-la encara més. La llàstima és que me germana no els va poder aprofitar tots...

En tot cas, trobo que sí hi ha part de culpa a les editorials. Oi que n'hi ha molts que assumeixen la pujada de l'IVA i deixen els preus tal com estaven? L'educació no només és un dret internacional sinó que, aquí, és totalment obligatòria fins als 16. Per tant, venent tant cars els llibres i material, no s'està hipotecant aquest dret? Les editorial tenen com a segur un gast econòmic d'aquest tipus, saben que els pares ho pagaran sigui quin sigui el preu perquè els ho exigeixen a les escoles... així que, d'una manera o altra, s'acaben aprofitant de la situació.

Hi ha escoles que obliguen, més o menys, a deixar tots els llibres de text a les escoles un cop s'acaba el curs perquè així, els alumnes següents puguin aprofitar-los. També ho trobo molt bé: a la meva escola es feia amb els llibres de lectura, s'havien de deixar a la biblioteca acabat el curs.

Ara, també s'ha de dir que gran part de la culpa la té el govern de torn per anara canviant els plans educatius cada dos per tres, cosa que obliga a les escoles a canviar els llibres cada any. I això sí que és una solemne tonteria. En un any no hi ha els canvis que ens volen fer creure que hi ha en el material didàctic dels llibres ni de conya. Però si l'any passat, quan me germana em demanava que l'ajudés amb Biologia, hi havia coses que jo havia fet a la uni, que eran molt importants, que al llibre no sortien perquè no estava actualitzat... i aquest any els faran comprar el mateix llibre i seguirà sense estar al dia! Però, és clar, és que hem canviat de color la portada... va home!

Jo ho trobo perfecte el P2P aquest... igual que els nanos que ho van fer a Madrid al propi carrer del Llibreters, amb dos collons!
Minamino Shuuichi
Minamino Shuuichi
TCAK-Correció
TCAK-Correció

Nombre de missatges : 2258
Puntuació : 6500
Reputació : 35
Fecha de inscripción : 17/09/2011
Edad : 36
Ubicació : 魔界 - Makai

http://nalataia-no-bara.blogspot.com

Tornar a dalt Ir abajo

Compartició de llibres de text per p2p Empty Re: Compartició de llibres de text per p2p

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum