Seguim actius!

Últimos temas
» Per col·laborar amb vosaltres
Adéu, MangaHelpers EmptyDs 20 Abr 2024, 19:14 por shira-chan

» Vull traduir
Adéu, MangaHelpers EmptyDl 26 Feb 2024, 16:12 por Intervención

» M'agradaria participar!
Adéu, MangaHelpers EmptyDv 22 Des 2023, 17:54 por Dan

» M'agradaria llegir One Piece des d'un inici en català
Adéu, MangaHelpers EmptyDv 22 Des 2023, 10:15 por shira-chan

» M'agradaria unir-me
Adéu, MangaHelpers EmptyDg 05 Nov 2023, 17:44 por shira-chan

» M'agradaria unir-m'hi
Adéu, MangaHelpers EmptyDg 17 Set 2023, 20:26 por victor_v

» Vull col·laborar!!!
Adéu, MangaHelpers EmptyDc 23 Nov 2022, 16:27 por Intervención

» Entrar el blog
Adéu, MangaHelpers EmptyDg 02 Oct 2022, 16:21 por Intervención

» Bon dia, bona tarda, bon vespre!
Adéu, MangaHelpers EmptyDt 13 Set 2022, 20:22 por shira-chan


Adéu, MangaHelpers

+2
shira-chan
Akuma
6 participantes

Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Adéu, MangaHelpers

Missatge  Akuma Dl 14 Jun 2010, 14:37

Adéu, Mangahelpers
Benvinguda, OpenManga

Adéu, MangaHelpers 11481

Fa temps que estem veient que hi ha una lluita frenètica contra tot el que vulnera qualsevol mena de dret d'autor per internet. Prova d'això, són el tancament de webs de descàrregues il·legals de jocs, pel·lícules, etc. A més, hem pogut veure com han tancat webs on es publicaven raws de les que els scanlations agafen i en fan una traducció.
Fa poc també vèiem que Mangahelpers deixava de penjar raws, per no afectar als autors dels nostres mangues favorits. Però la lluita no ha acabat aquí, i ara, de la mà de l'equip de Mangahelpers, surt una iniciativa, que es basa en fer contentes les dues parts, tant els fans, com les productores i autors mangues.

La solució es diu OpenManga. Aquesta web encara no està disponible, però la idea que ha portat la seva creació es basa en disposar dels mangues a un preu raonable en fromat electrònic, i donant l'oportunitat d'imprimir els nostres mangues a un mòdic preu.

Potser no agradarà la opció a molta gent, potser sí. Això el temps ho dirà. En tot cas espero que podem seguir gaudint del manga com fèiem fins ara, encara que n'haguem de pagar una petita part.

Font: Senshi
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7132
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  shira-chan Dl 14 Jun 2010, 15:12

No em desagrada la idea però no pot passar lo de sempre? Un se'l baixa i el comparteix i sant tornem-hi. Si el preu és mòdic, a mi no em faria res, però realment ha de ser mòdic. D'altra banda, imaginem que un fansub anglès paga per les RAWs i penja la seva versió, personalment no pagaré per les RAW's que no entenc ni un pijo i em baixaré la versió anglesa.
Amb això em pregunto, quin futur ens espera als fansubs?
shira-chan
shira-chan
TCANMVK - La mestressa
TCANMVK - La mestressa

Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20239
Reputació : 169
Fecha de inscripción : 01/01/2010
Edad : 37
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Crumusant Dl 14 Jun 2010, 15:19

Tenir un cómic sense encuadarna? no grácies...
Crumusant
Crumusant
Nèstor
Nèstor

Nombre de missatges : 84
Puntuació : 5208
Reputació : 0
Fecha de inscripción : 17/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Akuma Dl 14 Jun 2010, 16:14

Home Crumusant, tant com que si no té enquadernació a la paperera tampoc. Però és cert, que jo prefereixo llegir un manga sobre paper de vegades.
En tot cas, jo tinc ganes de veure que sortirà d'aquí, ja que no sé tampoc quina mena de material disposarà openmanga.
Realment, si donessin una versió ja neta del manga, podria causar vastanta sensació, però per això caldria que els mangaques es posessin d'acord amb els fans etc. Sigui com sigui val a dir que apostar per formats digitals crec que és la sortida adequada, ja que abarateix els costos de producció, i arriba a més gent a la que pot ser abans no li arribava.
Jo sincerament que voleu que us digui, ara que surten els ebook i tota mens d'estris per llegir com deu mana mangues o llibres, si fos una editorial espanyola apostaria per formats electrònics. Vull dir, que clar que hi ha molts que ens agrada llegir sobre paper, però també hi ha molta gent que li és indiferent, i si et pots estalviar uns euros, segur que te'ls pots gastar en altres coses, o no, pot ser t'ho prefereixes gastar en més mangues.
En tot cas, que els còmics valguin una mitja de 8 euros i algo em sembla una mica d'escàndol. Per molt bona qualitat que tinguin les impressions.

Salutacions!
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7132
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Sherry Dl 14 Jun 2010, 16:33

shira-chan escrigué:No em desagrada la idea però no pot passar lo de sempre? Un se'l baixa i el comparteix i sant tornem-hi. Si el preu és mòdic, a mi no em faria res, però realment ha de ser mòdic. D'altra banda, imaginem que un fansub anglès paga per les RAWs i penja la seva versió, personalment no pagaré per les RAW's que no entenc ni un pijo i em baixaré la versió anglesa.
Amb això em pregunto, quin futur ens espera als fansubs?

Estic completament d'acord amb tu, Shira.
Mireu aquest article de Mision Tokyo, que parla dels fansubs, les descàrregues, i el futur de l'Anime, també aplicable al manga:

El anime existía antes que los fansubs

És una pena això de MangaHelpers, perquè moltíssims fansubs treien d'allà les RAWs. Vosaltres quin penseu que serà el futur dels fansubs?

Akuma escrigué:Sigui com sigui val a dir que apostar per formats digitals crec que és la sortida adequada, ja que abarateix els costos de producció, i arriba a més gent a la que pot ser abans no li arribava.

Sí, jo també penso que això podria ser una solució (encara que parcial). Però fa pena pensar que poc a poc es podrien anar perdent els llibres i/o mangues de sempre, en paper.
Sherry
Sherry
Nèstor
Nèstor

Nombre de missatges : 85
Puntuació : 5262
Reputació : 0
Fecha de inscripción : 08/04/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  shira-chan Dl 14 Jun 2010, 17:11

M'acabo de llegir l'article de Mision Tokyo.
Li dono una part de raó, per algun motiu tenim prohibit fansubejar res que estigui llicenciat i per algun motiu penso comprar-me els manga que més m'han agradat.

Però lo que diu al final, de que si no ho baixéssim i ho compréssim, seriem la canya planetària en anime, no hi estic del tot d'acord. Segurament que aquesta indústria seria més productiva i creixeria més. Llavors, certament, el que et privaria de llegir una sèrie no seria que no està llicenciada perquè hi hauria moltes més llicències, però llavors, no llegiríem tant.
Personalment llegeixo molt manga, si tot el que he llegit, ho hagués hagut de pagar... (que mal que sona, em faig un fart de llegir de gorra...) però si ho hagués hagut de pagar, no hagués llegit tant i qui diu jo, diu l'otaku marginat de la classe que els seus pares no tenen ni un ral i almenys és feliç llegint manga.
I aquí arribaria a la "polèmica" de la circulació d'art i coneixements per internet. Crec jo que aquestes coses haurien d'estar a l'abast de tothom, per algun motiu hi ha biblioteques públiques, aquestes coses no tens perquè pagar-les si no pots i bé que has de tenir el dret de gaudir-ne. Internet seria una via genial per aconseguir-ho. Però clar, si l'art i el saber es poden transformar en material pel consum, sempre hi haurà lleis que afavoreixin aquest fet per damunt del lliure accés per tothom.
shira-chan
shira-chan
TCANMVK - La mestressa
TCANMVK - La mestressa

Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20239
Reputació : 169
Fecha de inscripción : 01/01/2010
Edad : 37
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Akuma Dl 14 Jun 2010, 21:02

shira-chan escrigué:M'acabo de llegir l'article de Mision Tokyo.
Li dono una part de raó, per algun motiu tenim prohibit fansubejar res que estigui llicenciat i per algun motiu penso comprar-me els manga que més m'han agradat.

Però lo que diu al final, de que si no ho baixéssim i ho compréssim, seriem la canya planetària en anime, no hi estic del tot d'acord. Segurament que aquesta indústria seria més productiva i creixeria més. Llavors, certament, el que et privaria de llegir una sèrie no seria que no està llicenciada perquè hi hauria moltes més llicències, però llavors, no llegiríem tant.
Personalment llegeixo molt manga, si tot el que he llegit, ho hagués hagut de pagar... (que mal que sona, em faig un fart de llegir de gorra...) però si ho hagués hagut de pagar, no hagués llegit tant i qui diu jo, diu l'otaku marginat de la classe que els seus pares no tenen ni un ral i almenys és feliç llegint manga.
I aquí arribaria a la "polèmica" de la circulació d'art i coneixements per internet. Crec jo que aquestes coses haurien d'estar a l'abast de tothom, per algun motiu hi ha biblioteques públiques, aquestes coses no tens perquè pagar-les si no pots i bé que has de tenir el dret de gaudir-ne. Internet seria una via genial per aconseguir-ho. Però clar, si l'art i el saber es poden transformar en material pel consum, sempre hi haurà lleis que afavoreixin aquest fet per damunt del lliure accés per tothom.

Només et puc felicitar per teu post. Realment opino el amteix que tu.
Akuma
Akuma
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1282
Puntuació : 7132
Reputació : 32
Fecha de inscripción : 26/05/2010

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Gruay Dl 14 Jun 2010, 22:22

Akuma escrigué:
shira-chan escrigué:M'acabo de llegir l'article de Mision Tokyo.
Li dono una part de raó, per algun motiu tenim prohibit fansubejar res que estigui llicenciat i per algun motiu penso comprar-me els manga que més m'han agradat.

Però lo que diu al final, de que si no ho baixéssim i ho compréssim, seriem la canya planetària en anime, no hi estic del tot d'acord. Segurament que aquesta indústria seria més productiva i creixeria més. Llavors, certament, el que et privaria de llegir una sèrie no seria que no està llicenciada perquè hi hauria moltes més llicències, però llavors, no llegiríem tant.
Personalment llegeixo molt manga, si tot el que he llegit, ho hagués hagut de pagar... (que mal que sona, em faig un fart de llegir de gorra...) però si ho hagués hagut de pagar, no hagués llegit tant i qui diu jo, diu l'otaku marginat de la classe que els seus pares no tenen ni un ral i almenys és feliç llegint manga.
I aquí arribaria a la "polèmica" de la circulació d'art i coneixements per internet. Crec jo que aquestes coses haurien d'estar a l'abast de tothom, per algun motiu hi ha biblioteques públiques, aquestes coses no tens perquè pagar-les si no pots i bé que has de tenir el dret de gaudir-ne. Internet seria una via genial per aconseguir-ho. Però clar, si l'art i el saber es poden transformar en material pel consum, sempre hi haurà lleis que afavoreixin aquest fet per damunt del lliure accés per tothom.

Només et puc felicitar per teu post. Realment opino el amteix que tu.
+1, no haze falta dezir nada mas
Gruay
Gruay
TCNM-Correcció
TCNM-Correcció

Nombre de missatges : 3065
Puntuació : 9481
Reputació : 16
Fecha de inscripción : 25/02/2010
Edad : 32
Ubicació : Artés

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  shira-chan Dl 14 Jun 2010, 22:24

Com es nota que aquí mano jo... llepes... Embarassed

Cop de fuet
shira-chan
shira-chan
TCANMVK - La mestressa
TCANMVK - La mestressa

Nombre de missatges : 10238
Puntuació : 20239
Reputació : 169
Fecha de inscripción : 01/01/2010
Edad : 37
Ubicació : Gràcia

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Manto-kun Dt 15 Jun 2010, 00:05

Internet és quelcom que no s'hi pot lluitar en contra, s'ha convertit en el millor medi per a la distribució de qualsevol contingut intel·lectual i això ningú ho pot negar. A internet hi pots trobar de tot i en tot moment i en la millor condició possible; de franc.

Per tant, si les editorials volen fer més diners doncs que aprenguin a adaptar-se al progrés. Si no pots vèncer al teu enemic, uneix-te a ell, però el que sembla que no veuen és que quan és tanca una web de distribució de qualsevol tipus de contingut, s'en obren 30 a l'instant.

Al Japó s'hi troben mangues des de 1€ fins el que valgui, però es què aqui són a partir de 8€, de més barats no n'he vist, cada cop més crec que llegir a Espanya és tot un luxe i volen que comprem? Jo n'he compra't de manga, però poc, també per la poca distribució que hi ha aqui dalt a La Seu.

Ho sento però em quedo amb l'amic Internet, que m'ofereix el mateix que tú de manera molt versàtil i gratis.
Manto-kun
Manto-kun
Ex-fansuber
Ex-fansuber

Nombre de missatges : 1333
Puntuació : 6610
Reputació : 18
Fecha de inscripción : 09/05/2010
Edad : 33
Ubicació : Nara

http://www.litoskayak.co.nr

Tornar a dalt Ir abajo

Adéu, MangaHelpers Empty Re: Adéu, MangaHelpers

Missatge  Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum